تلکس خوزنا : رئيس جمهور وارد سمنان شد
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 09:09     کد خبر: 199099

خوزنا :



آيت الله سيد ابراهيم رئيسي رئيس جمهوري اسلامي ايران در نخستين سفر استاني خود در سال جديد وارد سمنان شد.


به گزارش خبرگزاري صداوسيما؛ مركز سمنان،️  هواپيماي حامل رئيس جمهور و جمعي از اعضاي هيات دولت دقايقي پيش در فرودگاه سمنان به زمين نشست .

نماينده ولي فقيه در استان سمنان ، استاندار سمنان و جمعي از مديران كل و فرماندهان نظامي و انتظامي اين استان از رئيس جمهور استقبال كردند .

ديدار با مردم در سمنان و شاهرود ، حضور در  جشن احياي   ۲۰۱ واحد راكد صنعتي  با ايجاد دو هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال  ، افتتاح پروژه نيروگاه سيبل تركيبي،  جلسه شوراي اداري و  جشن واگذاري زمين براي قانون جواني جمعيت از برنامه هاي سفر يك روزه آيت الله رئيسي به استان سمنان است .

 از ۱۴۵ مصوبه دور اول سفررييس جمهور ۱۱۷ مصوبه عمراني و ۲۸ مصوبه اقتصادي بود كه با اعتبار ۱۱ هزار و ۲۶۵ ميليارد تومان شامل هفت هزار و ۹۸۵ ميليارد تومان در بخش اقتصادي و سه هزار و ۲۸۰ ميليارد تومان در بخش عمراني اجرايي شده است.

رئيس جمهور در بدو ورود به فرودگاه سمنان با مادر شهيدان مجيد و محمود شحنه ديدار و گفت و گو كرد .



آيت الله رئيسي در سخنراني ابتدايي خود ضمن اداي احترام به خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران استان سمنان گفت : سمنان استان مردمان متدين و معروف به دين مداري و علم و دانش است .

وي با اشاره به ظرفيت هاي نيروي انساني فرهيخته و دانشمند در استان سمنان گفت : اين استان داراي ظرفيت هاي صنعتي ، معدني ، گردشگري و كشاورزي است .

وي با اشاره به اجراي مصوبات دور اول سفر هيات دولت به استان سمنان گفت : گام هاي خوبي در ساخت مسكن  و اجراي طرح نهضت ملي مسكن و فعال كردن كارخانه ها و كارگاه هاي نيمه تعطيل و ايجاد اشتغال و كاهش نرخ بيكاري در استان سمنان برداشته شده است .

وي توجه به مساله آب در استان سمنان را يادآور شد و گفت : در اين بخش براي برخي شهرستان ها طرح هاي خوبي انجام شده و در برخي شهرستان ها كارهايي در دست اجراست كه دذر اين سفر پيگيري مي شود .

وي با قدرداني از تلاشهاي جهادي مسئولان و مديران استان سمنان براي تكميل پروژه هاي نيمه تمام ، به ديدار خود با برخي شهروندان در سمنان و شاهرود اشاره و از مردم شهرستان هاي ديگر بابت اينكه ديدار حضوري ميسر نيست عذرخواهي  كرد.


برگشت به تلکس خبرها