تلکس خوزنا : بنيان خانواده بايد در جامعه حفظ و تقويت شود
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1403 - 13:29     کد خبر: 199384

خوزنا :

مديركل امور بانوان و خانواده استانداري كردستان گفت: بنيان خانواده بايد در جامعه حفظ و تقويت شود تا تضميني براي تداوم و بقاي جامعه باشد.

 مهر، زينب زاله صبح دوشنبه در جلسه قرارگاه خانواده و زيست عفيفانه كردستان با تبريك روز پاسدار اظهار كرد: اين قرارگاه يكي از جلساتي است كه تمام برنامه‌ها و فعاليت‌هاي اجتماعي حوزه خانواده و بانوان و زيست عفيفانه را رصد مي‌كند.

وي بيان كرد: افزايش تمايل به فرزندآوري، كاهش نرخ طلاق و افزايش ازدواج، افزايش رضايت نسبي افراد نسبت به تشكيل خانواده، افزايش دسترسي پذيري به پوشاك عفيفانه در كردستان از محورهايي است كه در جلسات قرارگاه استان بررسي مي‌شود.

مديركل امور بانوان و خانواده استانداري كردستان با بيان اينكه يكي از چالش‌هاي استان كردستان كم فرزندي و تك فرزندي است، افزود: كاهش فرزندآوري منجر به پيري جمعيت مي‌شود و بايد جامعه نسبت به اين مقوله آگاه شوند.

زاله خاطر نشان كرد: جوانان ما به دليل لذت‌گرايي حاضر به افزايش فرزند نيستند و خانواده‌ها فرزند را از لذت داشتن عمو، خاله، دايي و عمه محروم مي‌شوند.

مديركل امور بانوان و خانواده كردستان عنوان كرد: دولت موظف است تا با ارائه مشوق‌ها زمينه جواني جمعيت را فراهم كنند و براساس مشوق‌هايي كه مدنظر قرار داده‌اند، عمل كنند.

زاله عنوان كرد: ورود جريان‌هاي مردمي اجتماعي براي ترويج سبك زندگي ايراني اسلامي نياز جامعه در راستاي جواني جمعيت است كه بايد مورد توجه باشد و بنيان خانواده بايد در جامعه حفظ و تقويت شود تا تداوم و بقاي جامعه تضمين شود.

وي گفت: مقام معظم رهبري فرمودند «در مسائل اجتماعي رهبران اجتماعي بايد پيشگام شوند» و براين اساس افراد صاحب نفوذ از جمله اساتيد دانشگاه مي‌توانند رهبران اجتماعي باشند.

مديركل امور بانوان و خانواده كردستان عنوان كرد: ۱۹ ارديبهشت روز جمعيت نامگذاري شده است كه بايد روايتگري لازم از برترين و تاثيرگذارترين خدمت در راستاي رشد ازدواج و فرزندآوري انجام و برترين‌ها نيز تجليل و تشويق شود.

زاله يادآور شد: امسال فرماندار، مديركل و گروه مردم نهاد، كنشگر برتر، كارخانه و رسانه برتر استان در راستاي فرزندآوري و جواني جمعيت بايد معرفي و تجليل شوند.


برگشت به تلکس خبرها