تلکس خوزنا : دهه كرامت فرصت مناسبي براي تبيين آموزه‌هاي ديني است
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1403 - 13:31     کد خبر: 199391

خوزنا :

رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان گفت: دهه كرامت فرصت مناسبي براي تبيين آموزه‌هاي ديني و برگزاري جشن‌هاي مردمي است.

 مهر، حجت الاسلام مجتبي اشجري ظهر دوشنبه در نشست ستاد بزرگداشت دهه كرامت استان گيلان با اشاره به نامگذاري اول ماه ذيقعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا يازدهم ماه ذيقعده ولادت امام رضا (ع) به عنوان «دهه كرامت» اظهار كرد: اين دهه در سال جاري از جمعه ۲۱ ارديبهشت آغاز و در دوشنبه ۳۱ ارديبهشت پايان مي‌يابد.

وي به عشق و ارادت قلبي مردم مسلمان و انقلابي ايران به اهل بيت (ع) به ويژه هشتمين ستاره تابناك آسمان ولايت و امامت امام رضا (ع) اشاره كرد و افزود: دهه كرامت فرصت مناسبي براي تبيين آموزه‌هاي ديني و برگزاري جشن‌هاي مردمي و ايجاد فضاي شاد و مفرح در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمين اشجري از تشكيل ستاد بزرگداشت دهه كرامت استان گيلان خبر داد و اظهار كرد: تبيين و انتقال ارزش‌ها و مفاهيم معنوي، نشر فرهنگ رضوي، افزايش نشاط و شادابي اجتماعي، تشريح اصل ولايت‌مداري و تبيين سلوك نوراني خاندان عصمت و ولايت از رويكردها و اهداف اين ستاد است.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان با اشاره به اهميت بهره‌گيري حداكثري از همه ظرفيت‌هاي موجود استان به منظور گسترش مفاهيم اسلامي تصريح كرد: بهره‌مندي از ظرفيت مساجد، بقاع متبركه، مراكز فرهنگي و هنري، هيئات مذهبي و حوزه‌هاي علميه در دهه كرامت دوچندان شود.

وي با اشاره به اهم برنامه‌هاي ستاد بزرگداشت دهه كرامت، گفت: برگزاري جشن در شهرها، محلات و روستاها، راه‌اندازي كاروان‌هاي شادي و پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) از بلندگوهاي مساجد، ادارات و پارك‌ها از برنامه‌هاي اين ستاد در استان گيلان است.

حجت الاسلام والمسلمين اشجري به حضور خادمان رضوي در سطح استان اشاره كرد و افزود: تكريم از دختران نمونه، قرائت زيارت امين الله در مساجد، توزيع بسته‌هاي معيشتي، مسابقات فرهنگي و كتابخواني، فعال شدن فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي و همچنين آذين بندي و چراغاني ميادين، بلوارها و معابر عمومي از جمله ديگر برنامه‌هاي ستاد بزرگداشت دهه كرامت خواهد بود.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان با بيان اينكه جشنواره‌هاي فرهنگي و هنري متعددي به مناسبت اين دهه خجسته برنامه‌ريزي شده است، اظهار كرد: برگزاري مراسم با بهره‌مندي از ظرفيت نماز جمعه روزهاي ۲۱ و ۲۸ ارديبهشت سراسر استان با دعوت از سخنرانان و ستايشگران از ديگر برنامه‌هاي ستاد بزرگداشت دهه كرامت است.


برگشت به تلکس خبرها