تلکس خوزنا : صنعت شوينده ايران خودكفا شده است
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1403 - 16:36     کد خبر: 199392

خوزنا :

معاون وزير صمت گفت: توليد يك ميليون و ۸۲۰ هزار تن محصول شوينده طي سال گذشته نشان مي‌دهد صنعت شوينده ايران خودكفا شده و كشور را به صادركننده محصولات شوينده تبديل كرده است.

محمدمهدي برادران دوشنبه سوم ارديبهشت در بازديد از يك واحد صنعتي فعال در حوزه بسته‌بندي در شهرستان آبيك در جمع خبرنگاران اظهار كرد: توليد يك ميليون و ۸۲۰ هزار تن محصول شوينده طي سال گذشته نشان مي‌دهد صنعت شوينده ايران خودكفا شده و كشور را به صادركننده محصولات شوينده تبديل كرده و اكنون تراز تجاري صنعت شوينده در صادرات به ۱۸۰ ميليون دلار رسيده است.

وي گفت: قزوين قطب توليد شوينده در كشور محسوب مي‌شود و افزايش توليدات شوينده در كشور سبب شد كه بر خلاف سال‌هاي گذشته هيچ كمبودي را در بازار شب عيد احساس نكنيم البته سال گذشته با ۳۰ نمونه تقلبي از يك نام تجاري برخورد شد كه نشان از افزايش فعاليت متقلبان صنعتي دارد، متأسفانه سوداگران عرصه توليدات صنعتي به مجهزترين وسايل چاپ و بسته‌بندي مجهز شده‌ و حتي به حوزه آرايشي و بهداشتي نيز ورود كرده‌اند.

معاون وزير صمت در ادامه بيان كرد:  يكي از دغدغه‌هاي وزارت صمت اين است كه بتواند با بسته‌بندي آسان و قيمت مناسب محصول نهايي را با قيمت پايين به دست مشتري برساند. هم‌اكنون در حوزه صنايع بسته‌بندي واحدهاي موفقي داريم و رشد صعودي داشته‌ايم، ۸۵ تا ۹۰ درصد صنعت بسته‌بندي كشور به محصولات غيرفرهنگي اختصاص پيدا كرده كه نشان از توسعه اين صنعت دارد.

برادران در پايان خاطرنشان كرد: صنايع بسته‌بندي در كشور ترموستات فعاليت صنايع ديگر محسوب مي‌شوند و اگر اين صنايع فعال باشند، نشان‌دهنده فعاليت ديگر صنايع در سطح كشور است.


برگشت به تلکس خبرها