تلکس خوزنا : رشد ۲۵ درصدي جذب گردشگر مستلزم توسعه زيرساخت‌هاست
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1403 - 16:37     کد خبر: 199393

خوزنا :

مديركل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي آذربايجان‌شرقي از توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري در قالب برنامه افزايش ۲۵درصدي جذب گردشگران به استان خبر داد.

احمد حمزه‌زاده  روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تأكيد بر لزوم افزايش بهره‌وري ۲۵ درصدي در همه حوزه‌هاي ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي، بيان كرد: در مسير رشد ۲۵درصدي جذب گردشگران و با توجه به اشغال ۷۰ درصدي اقامتگاه‌هاي رسمي استان در ايام نوروز، توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري و افزايش ظرفيت‌هاي اقامتگاه‌ها با بهره‌برداري از هزار تخت در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در دستوركار اين اداره‌كل طي سال جاري خواهد بود.

مديركل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي آذربايجان‌شرقي ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تعداد اقامت‌كنندگان استان سه ميليون و ۵۰۰هزار نفر گزارش شد كه در مسير تحقق هدف افزايش ۲۵درصدي جذب گردشگران به استان، لازم است زيرساخت‌هاي تأسيسات گردشگري براي چهار ميليون و ۳۰۰هزار گردشگر در سال آينده مهيا شود.

وي اظهار كرد:  براي افزايش ظرفيت زيرساخت‌هاي گردشگري استان، لازم است تا نسبت به صدور موافقت‌هاي اصولي در قالب مجوزهاي انبوه با رعايت ضوابط و قوانين مربوط به تأسيسات گردشگري اقدامات لازم صورت گيرد.

 وي خاطرنشان كرد: موافقت‌هاي اصولي و صدور مجوز براي احداث هتل‌ها، اقامت‌گاه‌ها و بومگردي‌ها دري گشوده در مسير افزايش توان استقبال استان در مسير ورود گردشگران داخلي و خارجي است.


برگشت به تلکس خبرها