تلکس خوزنا : رقابت بيش از ۷۱ هزار ‌داوطلب‌ خوزستاني در نوبت اول آزمون سراسري
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1403 - 16:47     کد خبر: 199398

خوزنا :

دبير ستاد آزمون استاني خوزستان از رقابت ۷۱ هزار و ۶۴۹ داوطلب شركت در آزمون سراسري سال ۱۴۰۳ در استان خوزستان خبر داد.

دكتر رحيم پيغان در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: اين آزمون صبح و عصر روزهاي پنج‌شنبه و جمعه، ششم و هفتم ارديبهشت‌ماه هم‌زمان با سراسر كشور در ۴۷ حوزه استان خوزستان برگزار مي‌شود.

وي افزود: داوطلبان شركت در نوبت اول آزمون سراسري امسال در گروه‌هاي «علوم انساني»، «علوم رياضي و فني»، «هنر»، «زبان خارجه» و «علوم تجربي» به رقابت با يكديگر مي‌پردازند. از مجموع ۷۱ هزار و ۶۴۹ نفر ۴۶ هزار و ۷۴۳ نفر دختر و ۲۴ هزار و ۹۰۶ نفر پسر هستند.

پيغان گفت: در اين دوره، آزمون گروه‌هاي «علوم انساني» با حضور ۲۷ هزار و ۴۲۵ داوطلب و «علوم رياضي و فني» با حضور پنج هزار و ۸۹۷ داوطلب صبح روز پنج‌شنبه، آزمون گروه‌هاي «هنر» با حضور يك هزار و ۹۶۷ داوطلب و «زبان خارجه» با حضور چهار هزار و ۷۲ داوطلب عصر روز پنج‌شنبه و آزمون گروه «علوم تجربي» با حضور ۳۲ هزار و ۲۲۸ داوطلب صبح روز جمعه برگزار مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: همچنين اين دانشگاه در آزمون سراسري امسال ميزبان ۱۰ هزار و ۱۲۲ داوطلب است كه از اين تعداد پنج‌هزار و ۶۶۸ نفر دختر و چهار هزار و ۴۵۴ نفر پسر هستند.

معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: دانشكده‌هاي «علوم»، «كشاورزي»، «مهندسي»، «اقتصاد و علوم اجتماعي»، «ادبيات و علوم انساني»، «علوم تربيتي و روان‌شناسي» و «الهيات و معارف اسلامي» ميزبان اين داوطلبان خواهند بود.


برگشت به تلکس خبرها