تلکس خوزنا : مصرف پلاستيك به بحران كره زمين تبديل شده است
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1403 - 16:48     کد خبر: 199401

خوزنا :

مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان با بيان اينكه پلاستيك يكي از بحران‌هاي كره زمين شده است، بر لزوم كاهش مصرف پلاستيك تاكيد كرد.

داود ميرشكار در آيين نواختن زنگ زمين پاك كه امروز (۳ ارديبهشت‌ماه) در دبستان آيت‌الله بهبهاني اهواز برگزار شد، خطاب به دانش‌آموزان اظهار كرد: اگر مي‌خواهيم سالم باشيم و زندگي خوبي روي زمين داشته باشيم بايد زمين و محيط زيست پاك داشته باشيم.

به گزارش ايسنا، وي افزود: بنابراين بايد چيزهايي كه زمين را آلوده مي‌كنند و موجودات روي زمين را از بين مي‌برند كمتر استفاده شوند يا استفاده نشوند و پلاستيك هم يكي از بحران‌هاي كره زمين شده است.

مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان گفت: پلاستيك‌ها در زمين آنقدر زياد شده‌اند كه در حال ايجاد بحران براي كره زمين هستند و موجودات زنده از بين مي‌برند و اگر روند استفاده از پلاستيك ادامه داشته باشد، در آينده شرايط خوبي در زمين نخواهيم داشت.

وي با تاكيد بر لزوم استفاده كمتر از پلاستيك بيان كرد: بايد براي خريد، از ساك‌هاي چند بار مصرف يا سبدهاي پارچه‌هاي استفاده شود.

ميرشكار گفت: يكي از معضلات كنوني كره زمين وجود پسماندهاي پلاستيكي است و برآورد شده است كه در دنيا حدود ۳۲۰ ميليون تن پلاستيك مصرف مي‌شود. اين پلاستيك‌ها در محيط زيست مي‌مانند و موجب مي‌شوند بسياري از تنوع زيستي از بين بروند.

در ادامه روح‌الله موسوي معاون تربيت بدني و سلامت اداره‌كل خوزستان گفت: همه ما بايد تلاش كنيم مراقب سلامت خود باشيم. در آموزش و پرورش نيز كارهاي سلامت‌محور ارزشمندي در اين زمينه انجام شده است.

به گزارش ايسنا، وي افزود: زماني كه محيط زيست پاكيزه و عاري از آلودگي‌ها باشد در نهايت سلامت ما تامين مي‌شود و همكاران ما در مناطق مختلف در حال انجام اين رسالت بزرگ هستند.


برگشت به تلکس خبرها