تلکس خوزنا : پيش‌بيني گرد و خاك در هواي خوزستان
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1403 - 22:19     کد خبر: 199407

خوزنا :



آلودگي هواي اهواز

ايسنا/خوزستان مديركل هواشناسي خوزستان از پيش‌بيني وقوع گرد و خاك محلي و موقت براي اين استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاري امروز (سوم ارديبهشت ماه) اظهار كرد: با توجه به تصاوير رادار و ماهواره، شاهد فعاليت سامانه بارشي به‌صورت بارش‌هاي پراكنده در برخي نقاط استان خوزستان هستيم. براساس نقشه‌هاي پيش‌يابي، اين سامانه امروز به‌صورت بارش‌هاي پراكنده و نقطه‌اي همراه رعد ‌و برق و وزش باد متوسط تا شديد گاهي تندبادهاي لحظه‌اي در بيشتر مناطق استان به‌ويژه مناطق مرتفع شرقي و شمالي فعال خواهد بود.

وي ادامه داد: با توجه به وزش بادهاي متوسط تا شديد، امروز و فردا براي نيمه غربي احتمال گرد و خاك محلي و موقت، دور از انتظار نخواهد بود. فردا و پس فردا بارش‌ها در ارتفاعات استان خوزستان همچنان به‌صورت پراكنده ادامه خواهد داشت.

سبزه‌زاري گفت: چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد در اغلب مناطق استان خوزستان متوسط تا شديد پيش‌بيني مي‌شود. بنابراين احتمال خيزش گرد و خاك محلي و موقتي در مناطق مستعد وجود دارد. از فردا نيز روند دما افزايشي خواهد بود. شمال خليج فارس امروز و فردا نيمه مواج و در برخي ساعت‌ها مواج خواهد بود.

مديركل هواشناسي خوزستان افزود: در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۳۷.۱ و ايذه با ۱۱.۴ درجه سانتيگراد به ترتيب گرمترين و خنكترين نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغييرات دماي اهواز در اين مدت بين ۳۷.۱ و ۲۳ درجه سانتيگراد در نوسان بوده است.


برگشت به تلکس خبرها