تلکس خوزنا : كاهش چشمگير بهاي سكه و طلا در يك هفته اخير
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 16:04     کد خبر: 199687

خوزنا :

رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به بازگشت قيمت طلا در بازارهاي جهاني از مسير صعود با شيب تند، از كاهش قيمت‌ سكه و طلا در بازار داخل خبر داد.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ايسنا در رابطه با وضعيت يك هفته اخير بازار سكه و طلا اظهار كرد: در هفته‌اي كه گذشت اونس جهاني طلا ميانگين ۴۴ كاهش اونس جهاني طلا را داشتيم؛ البته ميزان كاهش تا ٨٠ دلار هم رسيد اما نوسانات طي دو روز اخير، اين ميزان كاهش را كمتر كرد.

رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران خاطرنشان كرد: به‌تبع روند نزولي قيمت‌ها در بازارهاي جهاني و همچنين باتوجه به آرامش در بازار ارز داخلي و نوسانات حداقلي نرخ ارز در داخل و همچنين نبود هيجان در اخبار سياسي و اقتصادي جهان، بازار سكه و طلاي داخلي نيز به‌دور از هرگونه التهاب، روند كاهشي قابل توجهي را تجربه كرده است.

١.١۵٠ ميليون تومان از بهاي سكه و ١۵۵ هزار تومان از بهاي طلا ريخت 

وي در رابطه با قيمت انواع قطعات سكه و مصنوعات طلا در آخرين معاملات پاياني هفته و تغييرات آن نسبت به ابتداي هفته، گفت: هر قطعه سكه تمام طرح جديد با يك ميليون و ١۵٠ هزار تومان كاهش قيمت‌ نسبت به ابتداي هفته در آخرين معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به ۴٢ ميليون و ١۵٠ هزار تومان رسيد. سكه تمام طرح قديم نيز با يك ميليون كاهش در پايان هفته ٣٩ ميليون و ٢٠٠ هزار تومان تعيين قيمت شد. نيم سكه در آخرين معاملات پاياني هفته ٢۴ ميليون و ٨٠٠ هزار تومان و ربع سكه ١۴ ميليون و ٩٠٠ هزار تومان تعيين قيمت شدند كه به ترتيب نيم سكه ٨٠٠ هزار تومان و ربع سكه ٧٠٠ هزار تومان ارزان‌تر از ابتداي هفته بوده است. سكه‌هاي يك گرمي بانك مركزي نيز با ٢٠٠ هزار تومان كاهش قيمت نسبت به ابتداي هفته، شش ميليون و ٨٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

بذرافشان ادامه داد: هر مثقال طلاي ١٧ عيار با ۶٧٠ هزار تومان كاهش نسبت به ابتداي هفته به ١۵ ميليون و ٣٢٠ هزار تومان رسيد و هر گرم طلاي ١٨ عيار نيز با ١۵۵ هزار تومان كاهش نسبت به ابتداي هفته، سه ميليون و ۵٣٩ هزار تومان مبناي معاملات طلا قرار گرفت.

رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرين وضعيت حباب سكه نيز گفت: حباب سكه در يك هفته اخير تغيير چنداني نداشت. نوسانات افزايشي يا كاهشي داشت اما در مجموع تغيير خاصي نداشت؛ در آخرين معاملات پاياني هفته، هر قطعه‌ سكه هفت ميليون و ۵٠٠ هزار تومان داراي حباب بوده است. 

اين مقام صنفي در پايان بر ركود حاكم بر بازار و نبود تقاضا تاكيد و نسبت به ادامه‌ي اين روند كه از سال گذشته بر بازار حكمفرما شده و از ابتداي سال جاري نيز تشديد شده است، ابراز نگراني كرد. 


برگشت به تلکس خبرها