تلکس خوزنا : بيانات رهبر انقلاب در حوزه امنيت شغلي كارگران مهم‌ترين مطالبه كارگري است
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 16:07     کد خبر: 199688

خوزنا :

فعال و كارشناس حوزه كارگري گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي به درستي نيازهاي جامعه كارگري و توليد در كشور را احصا كردند و در اين باره نكات كليدي را بيان كردند كه امنيت شغلي و بيمه از مهم‌ترين مطالبه جامعه كارگري است.

عباس شيري در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا درباره ديدار رهبر معظم انقلاب اسلامي با كارگران، اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب امسال نيز مانند سال‌هاي ديگر همزمان با هفته كارگري افتخار ديدارشان را به جامعه كارگران دادند و نكات كليدي و ارزنده‌اي را بيان كردند كه بايد اجرايي شود.

وي افزود: همان‌گونه كه رهبري بيان كردند كارگران ستون توليد هستند؛ از اين رو بايد با رفع موانع توليد زمينه جهش توليد با مشاركت مردم و بخصوص نيروي كار فراهم شود.

اين نماينده جامعه كارگري با اشاره به موضوع امنيت شغلي كارگران، گفت: امنيت شغلي يكي از اصلي‌ترين دغدغه‌هاي جامعه كارگري است و بايد زمينه‌هاي ايجاد امنيت شغلي در كشورمان بسترسازي شود؛ يكي از مهم‌ترين مشكلات كارگران حضور اتباع خارجي بدون مجوز است كه بايد ساماندهي آنها به شدت مورد توجه قرار گيرد.

شيري بيمه كارگران را يكي ديگر از مطالبه‌هاي كارگري عنوان كرد و گفت: رهبر انقلاب تاكيد كردند كه سياست‌هاي كلي تامين اجتماعي كه شامل كارگر و غير كارگر مي‌شود، مدت‌ها پيش ابلاغ شده منتها كارهايي كه بايد انجام شود، درست و كامل انجام نشده است؛ از اين رو اين موضوع بايد از سوي متوليان امر پيگيري شود.

وي عنوان كرد: حدود نيم ميليون كارگر ساختماني در صف دريافت بيمه هستند كه متاسفانه نه‌تنها كاري براي آنها انجام نشده، بلكه بيمه ۴۰۰ هزار نفر ديگر در سال‌هاي گذشته قطع شده بود.

رئيس كانون انجمن‏‌هاي صنفي كارگران ساختماني استان قم با بيان اينكه كارگران با جان و دل پاي كار هستند، گفت: امسال حقوق كارگران به ۱۱ ميليون تومان مي‌رسد هر چند اين رقم پاسخگوي هزينه‌هاي جاري و معيشتي خانواده‌هاي كارگري نيست، اما هميشه پاي كار بوده‌اند و در مقابل تحريم‌ها و مشكلات ايستادگي كردند.

شيري خاطر نشان كرد: براي ايجاد انگيزه و اميد در بين كارگران نياز است تا كارفرمايان و دستگاه‌هايي اجرايي آستين همت بالا بزنند و با قراردادن مزايا و ساير رفاهيات از مشكلات آنان بكاهند.

به گزارش ايرنا، هزاران نفر از كارگران سراسر كشور در دومين ماه از سال «جهش توليد با مشاركت مردم» و به مناسبت هفته كار و كارگر، روز چهارشنبه پنجم ارديبهشت ۱۴۰۳ در حسينيه امام خميني (ره) با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي ديدار كردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار هزاران نفر از كارگران، با بيان نقش كليدي جامعه كارگري در جهش توليد و بهبود وضع اقتصادي كشور، به تبيين وظايف مسئولان براي حل مشكلات قشرِ قانع و نجيب كارگر پرداختند و گفتند: حال خوب جامعه كارگري، حال ملت را هم خوب خواهد كرد.


برگشت به تلکس خبرها