تلکس خوزنا : نياز به فضاهايي براي شادي دختران و سپري كردن اوقات فراغت آنان داريم
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 16:08     کد خبر: 199689

خوزنا :

معاون پرورشي وزارت آموزش و پرورش با تاكيد بر اينكه دختران ايران حق دارند شادي كنند، گفت: گاهي از مسئولان مي‌پرسم شما دختران‌تان را به كجا مي‌بريد تا آنها شادي كنند؟ ما نياز به فضاهاي مناسبي براي شادي دختران و سپري كردن اوقات فراغت آنان داريم.

 ايرنا از اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان، حجت الاسلام محمدحسين پورثاني در رويداد دختر ايران كه رويدادي براي روايتگري پيشرفت‌هاي ايران است افزود: دانش‌آموزان ما سال‌ها از ما جلوتر هستند. وقتي در فضاي مدرسه اقدامات معلمان را مي‌بينيم در مي‌يابيم كه اقدامات تربيتي و آموزشي برخي از معلمان از جنس چندين نسل قبل است.

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز وقتي در مدرسه حاضر مي‌شويم مي‌بينيم كه فضاي دانش‌آموزان فضايي است كه سال‌ها با ما متفاوت است. دانش آموز مي‌بيند معلمش اصلاً صحبت‌هايش را درك نمي‌كند و او را بي‌جا قضاوت مي‌كند.

پورثاني با بيان اينكه به طور قطع اثرپذيري دختران از مادران زياد است؛ گفت: دختري كه امروز يار و ياوري ندارد و كسي به او اهميت نمي‌دهد. دختري كه امروز در جنگ روايت‌ها چندان بر سر سفره روايت‌هاي ما و مدرسه نمي نشيند طبيعي است كه پاي روايت دشمنان ايران بنشيند.

وي با طرح اين سوال كه امروز كدام معلم و مشاور است كه يك ساعت با دانش‌آموز صحبت كند و حرف‌هاي او را بشنود گفت: ما بايد اردوهايي برگزار كنيم كه اگر دختران در اردوگاهي حضور پيدا مي‌كنند بدون حضور نامحرم و بدون حجاب باشند تا علاوه بر سپري كردن اوقات فراغت، به گفت و گو بپردازند.

 

 

۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا است

معاون پرورشي وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نقطه قوت انقلاب اسلامي در دنيا اهميت دادن به نقش زن و دختر ايراني است. جمهوري اسلامي مي‌خواهد دختر ايراني كنشگر باشد. اما ما نتوانستيم به خوبي اين موضوع را براي دختر ايراني بازگو كنيم؛ در حالي كه جهان غرب برعكس، دختر را كالايي مصرفي مي‌بيند اما به بهترين شكل تبليغاتي اين نگاه به دختر و زن را تزيين مي‌كند.

پورثاني گفت: رويداد دختر ايران رويدادي براي بيان روايت صحيح از دختران ايران است. روايتي صحيح از نقشي كه دختر مي‌تواند داشته باشد. روايتي كه مي‌گويد دختر ايراني سال‌ها در چه جايگاهي بوده و امروز مي‌تواند در ايران عزيزمان در چه جايگاهي قرار بگيرد. روايتي كه بيان مي‌كند اسلام هم چگونه به دختر نگاه مي‌كند و چه جايگاهي براي او در نظر مي‌گيرد.

وي با بيان اينكه امروز روايتگري بر عهده ماست؛ اضافه كرد: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه بايد اين وظيفه روايتگري پيشرفت ايران و دختر ايراني را انجام دهيم. در كنار آن هم ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا است.


برگشت به تلکس خبرها