تلکس خوزنا : بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطيل به توليد
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 19:01     کد خبر: 199690

خوزنا :

وزيركار با اشاره به اينكه بالغ بر يك ميليون و ۲۰۰هزار نفر بيمه شده اجباري و اختياري جديد وجود دارد گفت: مطابق آمارها وعده تحقق يك ميليون شغل محقق شد.دولت ۳۰۰۰واحد بزرگ و متوسط تعطيل شده را به چرخه توليد برگرداند.

 خبرگزاري تسنيم, سيد صولت مرتضوي, وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در پيش‌ خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران هفتم ارديبهشت ماه 1403 با تبريك هفته كارگر و روز كارگر گفت: اين روز را به همه كارگران سختكوش كه به عنوان پايه هاي اساسي اقتدار و عظمت اقتصادي كشور هستند تبريك مي گويم و ياد و خاطره 14هزار شهيد كارگر را گرامي مي دارم.

 وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري گفت: از منظر نظام مقدس اسلامي و ديدگاه اسلام همانطور كه در بيانات مقام معظم رهبري به زيبايي اشاره كردند تفاوت مباني بين كارگر با نگاه اسلامي و مكتب اسلام با كارگر در ساير مكاتب قرار دارد. اسلام كاگر را عزيز مي‌پندارد اين قشر را عامل پويايي و سلامت جامعه مي‌داند اما در ساير مكاتب كارگر را ابزار توليد مي‌دانند. ما كارگر را خالق توليد محور توليد، و صاحب نظر در امر توليد مي‌دانيم.

مرتضوي گفت: در حال حاضر شاهد تحولات شگرفي در عرصه‌هاي سياسي هستيم كه  اولًا حمله هفت ماهه رژيم غاصب به باريكه غزه و كشتار بيش از 35 هزار نفر از زنان و كودكان و بي‌پناهان گردن آويز همه سردمداران حقوق بشر به خصوص استكبار جهاني و جامعه اروپايي و كشورهاي نابخردي كه ذيل بيرق اسلام حكومت مي‌كنند، اما با كمال تاسف آب به آسياب دشمن مي‌ريزند، اين اقدام شجاعانه مختصري كه تحت عنوان وعده صادق عليه رژيم صهيونيستي محقق شد سبب شد كه معادلات و رايج بر جهان بازتعريف شوند دگرگوني به وجود بيايند. نه جهان اسلام بلكه بشريت تشنه عدالت به توانمندي هاي خودشان پي ببرند اكنون دنيا به اين نتيجه رسيده است كه هيمنه پوشالي استكبار جهاني و تفكر شكست ناپذير رژيم صهيونيستي و گنبد آهنين آنها تبديل به بيت العنكبوت شده است.

وزير كار تعاون و رفاه اجتماعي بيان كرد: همه صاحبان نظر كه اندكي انديشه آزاديخواهانه دارند و مستقل هستند امروز اين عظمت ايران اسلامي را مي‌ستايند. ما به روح شهداي بزرگ محور مقاومت بهترين سلام‌ها را تقديم مي‌كنيم و از نيروهاي مسلح و مقتدر نظام جمهوري اسلامي جامعه كار و توليد همواره پشتيباني مي‌نمايد تقدير ميكنيم.

 وي ادامه داد: نكته حائز اهميت ديگر موضوع شعار سال است تقريبا يك دهه است كه مقام معظم رهبري شعار سال را محوريتش را موضوع اقتصادي قرار داده است امسال حضرت آقا شعار سال را جهش توليد با ركن بودن و محور بودن و همراهي مردم تعريف كرده‌اند.آقا فرمودند جهش با رشد متفاوت است قطعا بياناتي كه رهبري مي‌فرمايند و قواعدي كه تبيين مي‌فرمايند برگرفته از احكام و آموزه‌هاي ديني است و ثانيا با مطالعه كامل و احاطه اشرافيت جامع بر وضعيت اقتصادي جهان و توانمندي‌هاي ايراني اسلامي است.ما به عنوان كوچكترين خادم جامعه كارگري از اين سخنگاه مقدس به مردم و مقام معظم رهبري عرضه مي‌داريم به جامعه كار و كارگران و كارفرمايان دست در دست يكديگر مي‌نهند و امسال مانند سال قبل كه آقا فرمودند رشد توليد، حتماً به جهش توليد توجه ويژه خواهيم كرد و اين فرمان رهبري را بر ديده خواهيم نهاد و انشاالله شرمنده عزيزامان نخواهيم بود.

مرتضوي با اشاره به گزارشي از عملكرد كار، وزارت تعاون و رفاه اجتماعي خاطر نشان كرد:  در سال گذشته با فضل الهي و عنايت دولت كريمه يكي از محوري‌تري دستورات كار اشتغال بود و دولت توانست وعده يك ميليون فرصت شغلي را محقق كند و با افتخار و با آماري متقن كه روايتگري‌اش با تمام اصول و قواعد سنجشي همسازي دارد، تبيين كند.

به گفته وي گزارش سازمان تامين اجتماعي حاكي از آن است كه بالغ بر يك ميليون و 200هزار نفر بيمه شده اجباري و اختياري جديد وجود دارد و گزارش مركز آمار ايران بيانگر آن است كه نرخ بيكاري به 8.1درصد رسيده كه كمترين نرخ بيكاري در طول تاريخ است. 

وزير كار با اشاره به بيانات رهبر انقلاب در زمينه ثبات شغلي كارگران خاطر نشان كرد: حضرت آقا در بيانات روز چهارشنبه فرمودند كه نبايد كارخانجات و كارگاه‌ها به تعطيلي كشانده شود. خوشبختانه دولت سيزدهم نزديك به 10هزار كارگاه نيمه فعال را به ظرفيت اسمي رساند و 3000واحد بزرگ و متوسط تعطيل شده را به چرخه توليد برگرداند و رابطه بنگاهداران و بانك‌ها را اصلاح كرد. رئيس جمهور دستور دادند اگر كارفرمايي بدهكار بانكي است هيچ بانكي اجازه تعطيل كردن كارگاه و كارخانه را ندارد.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به توسعه فرايند صدور مجوزها در حوزه اشتغال خرد و خانگي اظهار كرد: در حوزه تكافل اجتماعي دولت كارهاي بزرگي را انجام داده از جمله اجراي طرح كالابرگ الكترونيكي كه خوشبختانه 20ميليون خانوار بالغ بر 60ميليون نفر با درصد استقبال 90 در آن مشاركت كردند؛ البته اين طرح هم ممكن است مثل هر طرحي مشكلاتي داشته باشد كه به مرور زمان آن را برطرف مي‌كنيم.


برگشت به تلکس خبرها