تلکس خوزنا : حفاظت از خاك را بايد جدي بگيريم
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 19:13     کد خبر: 199694

خوزنا :

مدير كل محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران گفت: آمارها حاكي از آن است كه وقتي فرسايش خاك داريم معضلات بسيار زياد را با از دست دادن اكوسيستم خاك به دست مي‌آوريم.

 خبرگزاري مهر، حليا سادات حسيني، در چهارمين روز از هفته زمين پاك و در مراسم پياده روي خانوادگي و پاكسازي، در تفرجگاه نرجس خاتون در منطقه ۱۵ در جمع فعالين محيط زيست به اهميت و مشاركت مردم در قبال كاهش پلاستيك و نجات زمين و حفظ آن براي نسل‌هاي آينده اشاره كرد.

وي به معضلات محيط زيستي كه منجر به عدم داشتن زميني پاك مي‌شود اشاره كرد و افزود: عواملي چون توسعه شهرها، افزايش جمعيت، توسعه نامتقارن و عدم رعايت عدالت محوري در توسعه شهرها، منجر به بروز معضلات متفاوت و گريبان گير زمين مي‌شود.

حسيني در ادامه گفت: آمارها حاكي از آن است كه وقتي فرسايش خاك داريم معضلات بسيار زياد را با از دست دادن اكوسيستم خاك به دست مي‌آوريم. لذا مي‌بايست حفاظت از خاك را به معناي واقعي جدي بگيريم و به مواردي چون نقاط انفصال فاضلاب‌ها، استفاده از گياهان بومي، مصرف آب‌هاي زيرزميني، كاشت گياهان همسو و هم جهت با شرايط اقليمي توجه ويژه‌اي داشته باشيم تا بتوانيم خاك حاصلخيز و پويا را حفظ كنيم.

مديركل محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران در ادامه به پاكسازي طبيعت اشاره كرد و گفت: در هفته زمين پاك و با همكاري سازمان حفاظت محيط زيست، قصد داريم با انجام كارهاي نمادين اين هفته را مهم جلوه بدهيم و حساسيت را در بدنه شهروندان ايجاد كنيم تا نسبت به محيط زيست پيرامون خود و حفظ زمين پاك، دغدغه مند شوند.

وي در پايان به موضوع فرهنگ سازي و توانمند سازي شهروندان اشاره كرد و افزود: آمارها نشان مي‌دهد كه ۶ درصد از آلايندگي كره زمين مربوط به استفاده از صنايع شيميايي و پليمري است كه منجر به توليد پلاستيك مي‌شود.اميدواريم در آينده با فرهنگ سازي و دغدغه مند كردن شهروندان نسبت به كاهش مصرف پلاستيك و حفظ محيط زيست، شاهد هيچ نوع آلايندگي كه حيات خاك را به خطر مي‌اندازد نباشيم.


برگشت به تلکس خبرها