تلکس خوزنا : بانكها حق تعطيل كردن بنگاه ها را ندارند
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 19:20     کد خبر: 199695

خوزنا :

وزير كار با بيان اينكه طبق رئيس جمهور اگر كارفرمايي بدهكار بانكي است هيچ بانكي اجازه تعطيل كردن كارگاه و كارخانه را ندارد، از بيمه شدن ۱.۲ ميليون نفر خبر داد.

 خبرگزاري مهر، سيد صولت مرتضوي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در پيش خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران با بيان اينكه كارگر را خالق توليد محور توليد، و صاحب نظر در امر توليد مي‌دانيم، گفت: در سال گذشته يكي از محوري‌تري دستورات كار اشتغال بود و دولت توانست وعده يك ميليون فرصت شغلي را محقق كند و با افتخار و با آماري متقن كه روايتگري‌اش با تمام اصول و قواعد سنجشي همسازي دارد، تبيين كند.

به گفته وي، گزارش سازمان تأمين اجتماعي حاكي از آن است كه بالغ بر يك ميليون و ۲۰۰ هزار نفر بيمه شده اجباري و اختياري جديد وجود دارد و گزارش مركز آمار ايران بيانگر آن است كه نرخ بيكاري به ۸.۱ درصد رسيده كه كمترين نرخ بيكاري در طول تاريخ است.

وزير كار با اشاره به بيانات رهبر انقلاب در زمينه ثبات شغلي كارگران خاطر نشان كرد: رهبري در بيانات روز چهارشنبه فرمودند كه نبايد كارخانجات و كارگاه‌ها به تعطيلي كشانده شود. خوشبختانه دولت سيزدهم نزديك به ۱۰ هزار كارگاه نيمه فعال را به ظرفيت اسمي رساند و ۳۰۰۰ واحد بزرگ و متوسط تعطيل شده را به چرخه توليد برگرداند و رابطه بنگاهداران و بانك‌ها را اصلاح كرد. طبق رئيس جمهور اگر كارفرمايي بدهكار بانكي است هيچ بانكي اجازه تعطيل كردن كارگاه و كارخانه را ندارد.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به توسعه فرايند صدور مجوزها در حوزه اشتغال خرد و خانگي اظهار كرد: در حوزه تكافل اجتماعي دولت كارهاي بزرگي را انجام داده از جمله اجراي طرح كالابرگ الكترونيكي كه خوشبختانه ۲۰ ميليون خانوار بالغ بر ۶۰ ميليون نفر با درصد استقبال ۹۰ در آن مشاركت كردند؛ البته اين طرح هم ممكن است مثل هر طرحي مشكلاتي داشته باشد كه به مرور زمان آن را برطرف مي‌كنيم.


برگشت به تلکس خبرها