تلکس خوزنا : انجام ۶ عمليات مردم‌ياري پايگاه هوانيروز كرمانشاه طي هفته گذشته
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 08:34     کد خبر: 199711

خوزنا :

فرمانده پايگاه يكم رزمي هوانيروز كرمانشاه از انجام ۶ عمليات مردم ياري توسط بالگردهاي اين پايگاه طي هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ خلبان برزو فرجي در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار كرد: خلبانان پايگاه يكم رزمي هوانيروز كرمانشاه طي هفته گذشته با انجام ۶ پرواز امدادي توانستند در كمترين زمان ممكن مصدوماني را از استان‌هاي كرمانشاه و همدان به بيمارستان‌ها و مراكز درماني اين استان‌ها منتقل كنند.

وي افزود: هفته گذشته در پي درخواست مركز فوريت‌هاي پزشكي شهرستان‌هاي قصرشيرين، دالاهو و همدان خلبانان اين پايگاه طي عمليات مردم ياري با بالگرد در مناطق صعب‌العبور توانستند به ۶ نفر از هموطنان امدادرساني كنند.

فرمانده پايگاه يكم رزمي هوانيروز كرمانشاه تصريح كرد: اين مصدومين به علت سوختگي، تصادفات رانندگي، مشكلات تنفسي دچار مصدوميت شديد شده و نياز فوري به مراقبت‌هاي ويژه داشتند كه در كمترين زمان به بيمارستان‌هاي كرمانشاه و همدان منتقل شدند.

فرجي با اشاره به تفاهم‌نامه اين پايگاه با وزارت بهداشت، بيان كرد: بالگردهاي اورژانس هوايي پايگاه هوانيروز كرمانشاه وظيفه انتقال مصدومان و بيماران بدحال در مناطق دور افتاده، صعب‌العبور و… را به مراكز درماني بر عهده دارد.

وي تاكيد كرد: اورژانس هوايي اين پايگاه مجهز به تيم پزشكي اورژانس، دستگاه كمك تنفسي، دستگاه شوك و احيا و جعبه كمك‌هاي اوليه است.

فرجي خاطر نشان كرد: اورژانس هوايي مستقر در استان‌هاي همدان، لرستان، كردستان و كرمانشاه تحت فرماندهي پايگاه هوانيروز كرمانشاه قرار دارد و در مواقع ضروري بيماران و مصدومين را به مراكز درماني منتقل مي‌كند.


برگشت به تلکس خبرها