تلکس خوزنا : مسئولان كشوري به وضعيت گروه ملي فولاد رسيدگي كنند
جمعه، 30 تیر 1396 - 21:33     کد خبر: 68031

خوزنا:

امام جمعه اهواز با تذكر به مسئولان كشوري درباره رسيدگي به وضعيت گروه ملي فولاد، گفت: اگر وضعيت اين مجموعه به اين صورت ادامه يابد، تحمل شركت تمام مي‌شود و به مرحله موت مي‌رسد.

 آيت‌الله سيد محمدعلي موسوي‌جزايري در خطبه هاي نمازجمعه امروز اهواز كه در مصلي امام خميني(ره) برگزار شد، با اشاره به شهادت امام جعفرصادق(ع) رئيس مذهب جعفري، اظهار كرد: در دوران امام صادق(ع) در زماني كه حكومت طاغوتي بني اميه در حال افول بود، امام صادق(ع) فرصتي يافت تا اصول و مباني جعفري اثني عشري را براي جهانيان روشن كند.

وي با بيان اينكه مسير شيعيان را اين شجره طيبه روشن مي كند، گفت: چشم بصيرت انسان احتياج به امامي دارد كه راه را به او نشان دهد.

آيت‌الله موسوي جزايري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تشييع پيكر ۱۷ شهيد دوران دفاع مقدس در شهرهاي استان خوزستان همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع)، ادامه داد: مردم از اين شهدا استقبال بسياري كردند كه نشان دهنده وفاداري مردم به راه امام راحل و شهدا است. چراكه اين شهدا به فرمان امام خميني(ره) به جبهه‌ها رفته و شهيد شدند. اگر اين فداكاري‌ها نبود نمي‌دانيم كه وضعيت كشور و نظام ما در چه شرايطي قرار داشت. همه ما به شهدا مديون هستيم و خانواده‌هاي آن ها براي ما بسيار محترم هستند.

امام جمعه اهواز با اشاره به در پيش بودن دهه كرامت گفت: دهه كرامت داراي دو ميلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) است؛ مراسمي كه در طول اين دهه به منظور گراميداشت ولادت اين معصومين برگزار مي‌شود براي عرض ارادت به خاندان اهل بيت(ع) است. امام خميني(ره) در اين باره فرمود: «نگوييد مركز كشور ما تهران است بلكه مركز كشور ما آستان قدس رضوي در جوار بارگاه ثامن الائمه(ع) است.» خواهر بزگوار ايشان حضرت معصومه(س) هم انساني والا و تربيت شده دو امام يعني امام موسي كاظم(ع) و امام رضا(ع) بود. عشق و ارادت حضرت معصومه به برادر به حدي بود كه پس از هجرت امام از مدينه به دنبال ايشان به سمت طوس حركت كرد.

وي ادامه داد: در كتب ديني براي امامزاده‌ها زيارت‌نامه‌اي از قول امام نيامده است اما زيارت‌نامه حضرت معصومه(س) كه از قول امام رضا(ع) در مفاتيح آمده است، انشاء حضرت رضا(ع) است. اهتمام حوزه علميه و مراجع اعظام تقليد به قم به دليل ويژگي‌هاي خاصي از جمله حرم حضرت معصومه(س) است.

آيت‌الله موسوي جزايري در ادامه با اشاره به وضعيت شركت ملي فولاد، گفت: تذكري به مسئولين كشور دارم. مي‌دانم كه استاندار خوزستان در اين زمينه كوتاهي نكرده است و در اين زمينه در تهران گره در كار افتاده است. تذكر من در مورد گروه ملي فولاد است؛ اين شركت داراي چندين هزار كارگر و كارمند است كه مواد مصرفي ارزشمندي را توليد مي كند اما اكنون وضعيت اسفباري دارد. ركودي بر اين شركت عارض شده است و بودجه ندارد و حقوق كاركنان پرداخت و مواد مصرفي توليد نمي‌شود.

امام جمعه اهواز افزود: اگر توجه بيشتري از طرف مسئولان قضايي كشور و اجرايي به گروه ملي فولاد صورت بگيرد همه امكانات و بودجه آن وجود دارد. چرا كه شركت در تملك بانك ملي است و آن ها خود توانمند هستند و بودجه‌اي هم در شوراي عالي قضايي دارد اما نمي‌دانم چه مسائلي در اين بين وجود دارد. اگر وضعيت اين مجموعه به اين صورت ادامه يابد تحمل شركت تمام مي‌شود و به مرحله موت مي‌رسد.

وي تصريح كرد: اميدوارم تذكر من به همين ميزان مورد توجه قرار گيرد چراكه مساله بسيار مهمي است و يكي از مراكز توليد كشور به شمار مي‌رود. تذكر ما در اين رابطه جدي است و خواهشمنديم كه مسئولان قضايي و بانك ملي به اين موضوع اهميت بدهند.


برگشت به تلکس خبرها