تلکس خوزنا : قهرماني فرنگي كاران ايران در آسيا با 3 طلا،5 نقره و يك برنز
جمعه، 30 تیر 1396 - 22:31     کد خبر: 68037

خبرگزاري ايسنا:تيم كشتي فرنگي نوجوانان كشورمان با كسب 3 مدال طلا، 5 نقره و يك برنز عنوان قهرماني رقابت‌هاي كشتي فرنگي نوجوانان قهرماني آسيا در تايلند را از آن خود كرد.

 رقابت‌هاي كشتي فرنگي نوجونان قهرماني آسيا در سال ۲۰۱۷، روزهاي ۲۹ و ۳۰ تير در شهر بانكوك تايلند برگزار شد و در پايان تيم ايران با كسب ۳ مدال طلاي محمد حسينوند، علي كبيري و سيد مجتبي حسيني در اوزان ۵۴، ۶۹ و ۱۰۰ كيلوگرم، ۵ مدال نقره ميلاد رضانژاد حسينوند، محسن مدهني، مصطفي كايدخورده، مهران سعادتي فر و محمد نصرتي در اوزان ۵۰، ۵۸، ۶۳، ۷۶ و ۸۵ كيلوگرم و يك مدال برنز محمد كريمي نيا در وزن ۴۲ كيلوگرم و با ۸۷ امتياز به عنوان قهرماني رسيد.

رده بندي تيمي: ۱- ايران ۸۷ امتياز ۲- قزاقستان ۷۷ امتياز ۳- قرقيزستان ۷۵ امتياز ۴- هند ۶۵ امتياز ۵- كره جنوبي ۵۳ امتياز ۶- ازبكستان ۵۳ امتياز ۷- ژاپن ۴۹ امتياز

نتايج كشتي گيران كشورمان در روز دوم اين مسابقات به شرح زير است:

در وزن ۵۰ كيلوگرم ميلاد رضانژاد حسينوند در مبارزه نخست با نتيجه ۹ بر ۲ كشتي گير هندي را شكست داد وي در دور بعد مقابل حريفي از كشور كره جنوبي با نتيجه ۸ بر صفر به پيروزي رسيد. رضا نژاد در مرحله نيمه نهايي نيز با نتيجه ۲ بر صفر كشتي گير ژاپني را شكست داد و به ديدار فينال رسيد. وي در اين ديدار در مقابل كشتي گيري از كشور قرقيزستان در لحظات پاياني، با نتيجه ۲ بر ۲ مغلوب شد و به مدال نقره بسنده كرد. (۱- قرقيزستان ۲- ايران ۳- قزاقستان و هند)

در وزن ۵۸ كيلوگرم محسن مدهني پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل كشتي گير تاجيكستاني با نتيجه ۸ بر صفر به پيروزي رسيد و راهي مرحله نيمه نهايي شد وي در اين مرحله نيز با نتيجه ۴ بر ۲ كشتي گير ژاپني را شكست داد و به ديدار فينال راه يافت. مدهني در اين ديدار مقابل حريف قزاقستاني ضربه فني شد و به مدال نقره رسيد. (۱- قزاقستان ۲- ايران ۳- قرقيزستان و ژاپن)

دروزن ۶۹ كيلوگرم علي كبيري در دور اول با نتيجه ۹ بر صفر كشتي گير هندي را شكست داد وي در دور دوم مقابل نماينده كره جنوبي با نتيجه ۸ بر صفربه پيروزي رسيد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. وي در اين مرحله بانتيجه ۶ بر ۵ از سد كشتي گير تاجيكستاني گذشت و راهي ديدار فينال شد. وي در اين ديدار مقابل كشتي گيري از كشور چين با نتيجه يك بر يك پيروز شد و صاحب مدال طلا شد. (۱- ايران ۲- چين ۳- قزاقستان و هند)

نتايج كشتي گيران كشورمان در روز نخست رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني نوجوانان آسيا به شرح زير است:

در وزن ۴۲ كيلوگرم محمد كريمي نيا در كشتي اول با نتيجه ۲ بر يك مقابل ماميربيكوف از قزاقستان مغلوب شد و راهي ديدار رده بندي شد. وي در اين ديدارمقابل حريف قرقيزستاني با نتيجه ۳ بر ۳ به پيروزي رسيد و صاحب مدال برنز شد. (۱- هند ۲- قزاقستان ۳- ايران و ازبكستان)

 در وزن ۴۶ كيلوگرم محمدحسين ابوالحسني در دور اول با نتيجه ۱۰ بر ۲ جومايف از تركمنستان را شكست داد اما در دور بعد  با نتيجه ۴ بر صفر مقابل حريف ازبكستاني شكست خورد و از دور رقابت ها كنار رفت و هفتم شد. (۱- قزاقستان ۲- كره جنوبي ۳- ازبكستان و ژاپن)

در وزن ۵۴ كيلوگرم محمد حسينوند در مبارزه نخست كشتي گيري از كشور سوريه را با نتيجه ۸ بر صفر شكست داد وي در دور بعد نيز با نتيجه ۹ بر يك حريف هندي را شكست داد و راهي ديدار فينال شد. حسينوند در ديدار فينال مقابل كشتي گير قرقيزستاني با نتيجه ۵ بر صفر به پيروزي رسيد و صاحب مدال طلا شد. (۱- ايران ۲- قرقيزستان ۳- هند و كره جنوبي)

 در وزن ۶۳ كيلوگرم مصطفي كايد خورده پس از استراحت در دور اول در دور بعد با نتيجه ۵ بر ۴ تسوتسومي از ژاپن را شكست داد وي در دور بعد نيز كشتي گير قرقيزستاني را با نتيجه ۲ بر يك شكست داد و راهي ديدار فينال شد. اما دراين ديدار مقابل كشتي گيري از كشور قزاقستان با نتيجه ۸ بر يك شكست خورد و به مدال نقره رسيد. (۱- قزاقستان ۲- ايران ۳- قرقيزستان و ازبكستان)

در وزن ۷۶ كيلوگرم مهران سعادتي فر در دور نخست كشتي گير تركمنستاني را با نتيجه ۲ بر يك شكست داد وي در دور بعد مقابل حريف ازبكستاني با نتيجه ۱۰ بر ۸ به پيروزي رسيد و به ديدار فينال راه يافت. سعادتي فر در اين ديدار مقابل  كشتي گير قزاقستاني با نتيجه ۲ بر ۲ مغلوب شد و نايب قهرمان شد. (۱- قزاقستان ۲- ايران ۳- قرقيزستان و هند)

در وزن ۸۵ كيلوگرم محمد نصرتي در دور اول مقابل كشتي گير كشور ژاپن با نتيجه ۸ بر صفر به پيروزي رسيد و در دور دوم نيز نماينده ازبكستان را ۴ بر صفر شكست داد. وي در مرحله نيمه نهايي حريف قرقيزستاني را ۲ بر صفر مغلوب كرد و راهي ديدار فينال شد. نصرتي در اين ديدار مقابل حريف هندي با نتيجه ۲ بر يك مغلوب شد و به مدال نقره رسيد. (۱- هند ۲- ايران ۳- قرقيزستان و كره جنوبي)

در وزن ۱۰۰ كيلوگرم سيد مجتبي حسيني در دور اول سوزوكي از ژاپن را با نتيجه ۳ بر صفر شكست داد. وي در دور بعد كشتي گيري از كشور ازبكستان را با نتيجه ۲ بر صفر مغلوب كرد و در مرحله نيمه نهايي حريفي از كشور كره جنوبي را با نتيجه ۲ بر صفر شكست داد و راهي ديدار پاياني شد. حسيني در ديدار فينال كشتي گيري از كشور قرقيزستان را با نتيجه ۲ بر يك مغلوب كرد و صاحب مدال طلا شد. (۱- ايران ۲- قرقيزستان ۳- هند و كره جنوبي)


برگشت به تلکس خبرها