تلکس خوزنا : درخشش پاكدامن با صعود به جمع 8 شمشيرباز برتر جهان
جمعه، 30 تیر 1396 - 22:32     کد خبر: 68038

خبرگزاري ايسنا:علي پاكدامن با برتري ۱۵ بر ۱۰ برابر شمشيرباز آرژانتين به مرحله يك چهارم نهايي مسابقات شمشيربازي قهرماني جهان راه يافت.

 مسابقات شمشيربازي قهرماني جهان ۲۰۱۷ از ۲۸ تيرماه به ميزباني شهر لايپزيك در كشور آلمان آغاز شد.
 علي پاكدامن، سابريست خوش آتيه ايران و نفر ۵۱ رنكينگ جهاني كه از روز چهارشنبه رقابت خود را آغاز كرده بود، پس از كسب چهار پيروزي برابر نمايندگان تركيه، گرجستان، عربستان و تايلند و دو شكست مقابل نمايندگان روماني و ژاپن توانست به جدول اصلي راه پيدا كند. پاكدامن در جدول ۹۶ نفره نيز با پيروزي مقتدرانه ۱۵ بر سه برابر شمشيرباز سنگاپوري موفق شد به جدول ۶۴ نفر پاياني راه يابد.
او امروز (جمعه) براي صعود به جمع ۳۲ نفر پاياني رو در روي برر انريكو، نفر ۱۴ رنكينگ جهاني از ايتاليا قرار گرفت و ۱۵ بر ۱۳ به پيروزي رسيد.
پاكدامن در مرحله يك شانزدهم نهايي به مصاف آلكسي ياكيمنكو، نفر ۱۹ رنكينگ جهاني از روسيه رفت و در پايان با ارايه نمايشي درخشان ۱۵ بر ۱۴ به پيروزي رسيد و به جمع ۱۶ شمشيرباز برتر جهان راه يافت.
علي پاكدامن در مرحله يك هشتم پاياني نيز باز هم به درخشش خود در رقابت‌هاي جهاني ادامه داد و توانست شمشيرباز آرژانتين، پاسكوال دي تيله را با اختلاف و با نتيجه ۱۵ بر ۱۰ شكست دهد و به جمع ۸ شمشيرباز برتر مسابقات جهاني راه يابد.


برگشت به تلکس خبرها