تلکس خوزنا : سهراب ايراني ركورد جهان را شكست و طلا گرفت
یکشنبه، 2 مهر 1396 - 13:02     کد خبر: 71147

تابناك:سهراب مرادي وزنه‌بردار دسته 94 كيلوگرم كشورمان در بازي‌هاي داخل سالن آسيا ركورد جهان را شكست و مدال طلا را بر گردن آويخت.
 
 در ششمين روز از رقابتهاي وزنه برداري پنجمين دوره بازي هاي داخل سالن آسيا در سالن المپيك شهر عشق آباد تركمنستان رقابت دسته 94 كيلوگرم گروه A آغاز شد. در اين وزن سهراب مرادي ملي پوش كشورمان با 9 وزنه بردار به نام هاي سوبيروف از ازبكستان، كيم از كره جنوبي، گلشكو از قزاقستان، هائوليو از چين، الباخ از قطر، رمضانف از تركمنستان، عثمان از پاكستان، استيون كاري از پاپوآ گينه نو، سيااوسي از جزيره ساموا را در اين وزن پيش رو داشت.
 
حركت يك ضرب
مرادي در حركت يكضرب هر سه وزنه درخواستي خود 176، 181 و 185 كيلوگرم را به راحتي مهار كرد. فرهاد بك سوبيروف وزنه بردار ازبكستاني در حركت يكضرب فاصله نزديكي با سهراب داشت و با ثبت وزنه 181 كيلوگرم در جايگاه دوم ايستاد. هائو ليو از چين با 176 كيلوگرم در جايگاه سوم ايستاد.
 
حركت دوضرب
سهراب مرادي در حركت دوضرب گروه A دسته 94 كيلوگرم با توجه به ركوردهايش و البته وزنه درخواستي اش آخرين وزنه برداري بود كه روي تخته آمد تا سه وزنه خود را مهار كند ولي در نخستين مرتبه نتوانست وزنه 220 كيلويي را بالاي سر برد، در دومين مرتبه اين وزنه را به راحتي بالاي سر برد و مدال طلاي رقابتهاي وزنه برداري بازي هاي داخل سالن بازي هاي داخل سالن آسيا در عشق آباد تركمنستان را مسجل كرد.
 
سهراب براي حركت سوم ، وزنه 228 كيلويي را درخواست كرد تا به ركورد جهان حمله كند و در سومين حركت دوضرب نيز وزنه 228 كيلويي را بالاي سر برد تا با مجموع 413 كيلوگرم پس از 18 سال ركورد جهان را به ميزان يك كيلوگرم را ارتقا داد. بدين ترتيب او با ثبت ركورد 185 يك ضرب و 228 كيلوگرم و مجموع 413 ركورد مجموع جهان را يك كيلوگرم شكست.
 
سهرب مرادي در رقابتهاي دسته 94 كيلوگرم وزنه برداري بازي‌هاي داخل سالن آسيا توانست با ثبت ركورد 413 كيلوگرم، ركورد مجموع جهان را يك كيلوگرم ارتقا دهد.او با ثبت ركورد 185 يك ضرب و 228 كيلوگرم ركورد مجموع جهان را يك كيلوگرم شكست.اين ركورد قبلا با 232 كيلوگرم در اختيار وزنه بردار لهستاني بود كه در سال 2000 آن را ثبت كرده بود.
 
ركورد قبلي مجموع جهان نيز  412 كيلوگرم اكاكيوس كاكياشويليس از يونان در سال 1999 به ثبت رسانده بود.البته قبلا ايليا ايلين قزاق اين ركورد را شكسته بود اما به دليل مثبت شدن دوپينگش ركوردها پاك شد.
 

برگشت به تلکس خبرها