تلکس خوزنا : دانشكده نفت شهيد تندگويان آبادان در فهرست ۷ دانشگاه برتر دنيا
یکشنبه، 2 مهر 1396 - 13:07     کد خبر: 71151

خوزنا:

رئيس دانشكده نفت آبادان از قرار داشتن نام اين دانشكده در فهرست هفت دانشگاه برتر دنيا خبر داد.

محمد رضا خسروي نيكو بابيان اينكه اين دانشكده در سال ۱۳۱ تأسيس‌شده است، گفت: دانشكده نفت شهيد تندگويان آبادان پس از دانشگاه تهران، قديمي‌ترين دانشگاه ايران است كه از اعتبار بالايي نيز در سطح كشور و دنيا برخوردار است.

وي افزود: تلاشمان بر ماندگاري در اين جرگه با انجام برنامه‌ريزي‌هاي دقيق و مناسب است.

خسروي نيكو اظهار كرد: سال گذشته اين دانشكده توانست هفتمين جايگاه را در ميان دانشگاه‌هاي دنيا در زمينه مهندسي نفت به دست آورد، دانشكده نفت شهيد تندگويان اعتبار بسيار بالايي براي شهرستان آبادان محسوب مي‌شود.

رئيس دانشكده نفت شهيد تندگويان آبادان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحصيل ۶۸۶ دانشجو در اين دانشكده گفت: از اين تعداد ۶۰۳ نفرشان پسر و ۸۳ نفرشان دخترند.

خسروي نيكو افزود: امسال ۱۳۵ نفر ورودي سطح كارشناسي و ۴۶ نفر در كارشناسي ارشد هستند.

وي بهره‌مندي از ۲۵ نفر هيئت‌علمي ثابت در اين دانشكده را يادآور شد و افزود: به جهت بالا بردن كيفيت تدريس از ۳۲ عضو هيئت‌علمي مدعو نيز در اين دانشكده استفاده مي‌كنيم.

خسروي نيكو با بيان اينكه سياست دانشكده نفت شهيد تندگويان آبادان بر پذيرش تعداد كم دانشجو اما تربيت با كيفيت بالاي آنان است، اظهار كرد: بر اين اساس در چهار رشته مهندسي نفت، مهندسي شيمي، مهندسي بازرسي و مهندسي مكانيك در دو مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد اقدام به پذيرش دانشجو مي‌كنيم.

وي از انتشار نام دانشكده نفت آبادان در مجلات معتبر دنيا خبر داد و تصريح كرد: به‌منظور بالا بردن كيفيت تدريس و تحقيقات، تفاهم‌نامه‌هايي را با دانشگاه‌هاي معتبر دنيا همچون ليوپن اتريش و درسن آلمان منعقد كرده ايم.

به گفته رئيس دانشكده نفت شهيد تندگويان آبادان، هدف آن است كه اساتيد ما و كشورهاي طرف قرارداد بتوانند ضمن شركت در دوره‌هاي مختلف آموزشي در همكاري‌هاي مشترك به تبادل دانسته‌هاي خود بپردازند.

وي همچنين از اعزام دانشجويان مقطع دكترا به خارج از كشور به‌عنوان يك فرصت مطالعاتي شش‌ماهه براي تحصيل در يكي از دانشگاه‌هاي معتبر خارجي خبر داد و يادآور شد: با حمايت‌هاي مسئولان شهرستان و وزارت نفت سعي كرديم تا كيفيت خروجي دانشگاه به بالاترين شكل ممكن انجام شود، اميد مي‌رود تا با استمرار كمك مسئولان شهر اين روند ادامه‌دار باشد.


برگشت به تلکس خبرها