تلکس خوزنا : قطار قم-كربلا راه اندازي مي شود
یکشنبه، 2 مهر 1396 - 16:35     کد خبر: 71166

مديركل راه‌آهن استان قم گفت: مسئولان ارشد استاني با ايده قطار قم- كربلا موافقت قطعي خود را اعلام كرده‌اند و در تلاش هستيم تا به‌زودي اين خط راه‌اندازي شود.


به گزارش تسنيم،  محسن اعتماد پيش از ظهر امروز در جلسه ستاد اربعين حسيني كه در سالن جلسات راه‌آهن استان قم برگزار شد، با اشاره به آغاز ايام سوگواري ماه محرم اظهار داشت: تقارن هفته دفاع مقدس با ايام سوگواري دهه اول ماه محرم فرصت خوبي را براي استفاده و شناخت مناسب از معارف اهل‌بيت (ع) به وجود آورده است.


مديركل آهن استان قم با تأكيد بر ظرفيت بالاي راه‌آهن قم افزود: ظرفيت ريلي استان قم بسيار بالاست و از نظر ميزان مسافران ورودي و خروجي در جايگاه سوم كشور بعد از تهران و شهر مقدس مشهد قرار دارد.

وي با بيان خصوصيات كم‌نظير راه‌آهن مركزي استان قم عنوان كرد: قرار گرفتن راه‌آهن قم در مركز شهر يك نعمت و موهبت بزرگ است كه نظير آن در شهرهاي ديگر مشاهده نمي‌شود كه بايد از اين ويژگي بسيار مناسب بهترين استفاده را كرد.

اعتماد با تأكيد بر كاركردهاي راه‌آهن در كشورهاي پيشرفته دنيا خاطرنشان كرد: امروزه راه‌آهن در كشورهاي متمدن دنيا به‌عنوان مقصد نهايي بسيار از شهروندان قرار گرفته كه يكي از دلايل عمده آن ضريب ايمني بالاي قطارهاي شهري است.

مديركل راه‌آهن استان قم با انتقاد از طولاني‌شدن وضعيت تعيين تكليف راه‌آهن تهران-قم- اصفهان عنوان كرد: اميدواريم اين راه‌آهن زودتر تعيين تكليف شود و نتايج حاصل از آن نيز به سود تمام مردم كشور و به‌ويژه مردم استان قم شود.

وي نقش محوري راه‌آهن قم در حمل‌ونقل شهري در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: راه‌آهن مركزي، مترو، قطار سريع‌السير، ايستگاه‌هاي اتوبوس‌راني، تاكسيراني و  همچنين دوچرخه‌سواري به‌زودي با محوريت راه‌آهن مركزي استان تجميع مي‌شوند.

مديركل راه‌آهن استان قم ادامه داد: بنا بر آمار موجود ميزان سوخت فسيلي جاده‌اي 7 برابر بيشتر از خطوط راه‌آهن است همچنين ميزان آلايندگي‌هاي جاده‌اي نيز 20 برابر بيشتر از راه‌آهن است. روزانه 4 سفر به تهران و 6 سفر به مشهدمقدس از راه‌آهن قم صورت مي‌گيرد كه از نظر اقتصادي بسيار به‌صرفه‌تر از ساير وسايط حمل‌ونقلي است.

وي تأكيد كرد: مسئولان ارشد استاني با ايده قطار قم- كربلا موافقت قطعي خود را اعلام كرده‌اند و در تلاش هستيم تا به‌زودي اين خط راه‌اندازي شود.


برگشت به تلکس خبرها