تلکس خوزنا : تخفيف خريد مرغ و گوشت براي هيات‌هاي عزاداري
یکشنبه، 2 مهر 1396 - 16:37     کد خبر: 71169

خبرگزاري ايسنا:مديرعامل شركت پشتيباني امور دام اعلام كرد كه هيچ مشكلي براي تامين گوشت قرمز و مرغ مورد نياز در ماه محرم وجود ندارد و به هيات‌هاي مذهبي، مساجد و تكايا تخفيف داده مي‌شود و آنها مي‌توانند هر كيلوگرم گوشت مرغ منجمد را ۵۷۰۰ تومان و گوشت قرمز منجمد را به صورت مخلوط ۲۳ هزار تومان بخرند.

عليرضا ولي اظهار كرد: طي روزهاي گذشته قيمت گوشت مرغ كاهش پيدا كرده و عرضه به شدت افزايش يافته است؛ به گونه‌اي كه متوسط قيمت اين محصول در كشور به صورت شيرين پك شده و آماده طبخ، كيلويي حدود ۶۹۰۰ تومان بوده و در ميدان بهمن به پايين تر از ۶۰۰۰ تومان رسيده است.

وي افزود: تدابير سياست گذاران بخش كشاورزي اين بوده كه در زمان افزايش مصرف محصولات پروتئيني كه در همين ايام است، عرضه گوشت قرمز و گوشت مرغ به حدي برسد كه با افزايش قيمت مواجه نشويم و مردم بتوانند نيازمندي خود را به راحتي تامين كنند، چرا كه در اين دهه نه تنها ايام محرم و زمان بازگشايي مدارس آغاز شده است، بلكه با زمان بازگشت حاجيان از مكه نيز همزمان شده؛ بنابراين تقاضا بيشتر از حد معمول است.

مديرعامل شركت پشتيباني امور دام ادامه داد: گوشت مرغ گرم به اندازه كافي در اختيار مردم قرار دارد و اگر در مناطقي عرضه كمتر از نياز باشد به همه اداره‌هاي پشتيباني استان‌ها اعلام كرده‌ايم از ذخاير خود استفاده كنند و حتي در ايام تعطيل نيز براي عرضه گوشت قرمز و گوشت مرغ حضور داشته باشند.

ولي گفت: در زمينه‌ي گوشت قرمز با بازار آرام و ثبات نسبي مواجه هستيم و واردات گوشت قرمز به صورت گرم همچنان ادامه دارد؛ به گونه‌اي كه در حال حاضر در همه ميادين ميوه و تره بار، فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و مراكز منتخب عرضه گوشت قرمز انجام مي‌شود و در استان‌هايي مانند اصفهان، قم، البرز، زنجان، يزد، آذربايجان شرقي، مازندران و غيره نيز با توجه به بالا بودن تقاضا عرضه گوشت گرم ادامه پيدا كرده است.

وي با بيان اين كه گوشت قرمز منجمد در همه استان‌ها توزيع شده و آماده عرضه است، اظهار كرد: قيمت گوشت قرمز گرم آسياي ميانه كيلويي ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان و قيمت گوشت قرمز گرم استراليايي نيز كيلويي ۳۳ هزار تومان است كه البته براي هيات‌هاي مذهبي در ايام ماه مبارك تخفيف نيز قائل شده‌ايم و آنها مي‌توانند با مراجعه به شركت پشتيباني امور دام و يا مراكزي كه از سوي اين شركت اعلام شده است، معرفي نامه خود را ارائه و به نسبت نياز خود گوشت قرمز را تهيه كنيم.

مديرعامل شركت پشتيباني امور دام با بيان اين كه هيات‌هاي مذهبي مي‌توانند از گوشت قرمز و گوشت مرغ كه به صورت منجمد ذخيره سازي شده است نيز استفاده كنند، اعلام كرد: قيمت گوشت مرغ منجمد كيلويي ۵۷۰۰ تومان و قيمت گوشت قرمز منجمد به صورت مخلوط كيلويي ۲۳ هزار تومان بوده كه از كيفيت بالايي برخوردار است.

ولي تاكيد كرد: طي ۱۰ سال اخير هيچ گاه قيمت گوشت مرغ و بازار اين محصول تا اين حد با نوسانات پايين و كم روبه‌رو نبوده است و حتي در هفته‌هاي اخير كه قيمت اين محصول افزايش يافت هيچ گاه به قيمت‌هاي گذشته نرسيد و از ۸۲۰۰ تومان فراتر نرفت و هم اكنون از قيمت تمام شده اين محصول پايين‌تر است.


برگشت به تلکس خبرها