تلکس خوزنا : امضا تفاهمنامه مشترك سپاه وبنيادمسكن براي بازسازي مناطق زلزله زده
شنبه، 27 آبان 1396 - 00:50     کد خبر: 72898

خبرگزاري مهر:قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا و بنياد مسكن براي بازسازي مناطق زلزله زده غرب كشور تفاهم نامه مشترك امضا كردند.

در راستاي ضرورت اهتمام جدي دستگاهها و نهادها در زمينه بازسازي مناطق زلزله زده استان كرمانشاه وكاهش آلام هموطنان عزيز آسيب ديده از زلزله، نشست مشترك رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي و فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) سپاه امروز جمعه برگزار و منجر به امضاي تفاهم نامه همكاري شد.  

براين اساس تسريع در عمليات تخريب و آواربرداري واحدهاي آسيب ديده، تامين مصالح، كمك به حمل مصالح و همكاري در تامين اسكان و سرپناه موقت از اقداماتي است كه از سوي بنياد مسكن به قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) سپاه در قالب اين تفاهم نامه سپرده شده است.

همچنين در اين تفاهم نامه مقرر شده است پس از تشكيل پرونده از سوي بنياد مسكن، قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) سپاه از طريق تامين ماشين آلات سنگين مورد نياز، تامين نيروي انساني متخصص، كمك به مردم جهت جمع آوري اسباب و اثاثيه و بازيافت تفكيك مصالح، احداث اسكان موقت را انجام دهد.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) در اين نشست با اشاره به اقدامات اين قرارگاه در زمينه خدمت رساني به زلزله زدگان، گفت: از زماني كه نسبت به زلزله اطلاع رساني شد، دستور آماده باش و بكارگيري ماشين آلات و نيروي انساني براي امداد رساني و خدمت رساني به زلزله زدگان عزيز صادر شد.

وي با بيان اينكه بر اساس تقسيم بندي مناطق بين دستگاهها، نهادها و سازمانها، قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) عهده دار رسيدگي به ۷۴ روستا با جمعيتي بالغ بر ۱۴ هزار نفر از شهرستان سرپل ذهاب تا شهر ازگله شد، افزود: علاوه بر مشاركت در امدادرساني وآواربرداري، بيش از ۶ هزار تخته چادر، ۱۰هزار تخته پتو و روزانه  ۱۲ تا ۱۵ هزار غذاي گرم در بين زلزله زدگان از سرپل ذهاب تا ازگله توزيع شده است.

سردار عبداللهي ادامه داد:  با توجه به استقرار كارگاه هاي ما در استان كرمانشاه به دليل انجام پروژه طرح جمع آوري روان آب هاي غرب كشور و وجود ماشين آلات و نيروهاي متخصص در آن استان، در زمينه احداث اسكان روستاييان زلزله زده مشكلي وجود ندارد.

وي با اعلام آمادگي قرارگاه خاتم الانبياء (ص) براي احداث همزمان اسكان موقت و اسكان دائم خانواده هاي زلزله زده گفت: به فضل الهي از هفته آينده كار احداث اسكان موقت روستاييان را آغاز خواهيم كرد.

رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي در اين نشست با تقدير و تشكر از اقدامات قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) در همكاري هاي گذشته بويژه در بازسازي مناطق زلزله زده ورزقان آذربايجان شرقي اظهار كرد: پيرو مصوبه دولت مبني بر واگذاري مسئوليت بازسازي مناطق زلزله زده استان كرمانشاه و تامين اعتبار لازم در قالب وام و واگذاري آن به بنياد مسكن، ستادها را براي تشكيل پرونده براي مناطق زلزله زده مستقر كرديم كه از فردا با حضور در آن مناطق براي هر خانوار تشكيل پرونده مي دهند.

عليرضا تابش افزود: در امر بازسازي در روستاها نيازمند مشاركت و همكاري سپاه هستيم. سپاه امكانات، ماشين آلات و تجهيزات مهندسي خوبي در منطقه دارد و قرار است با كمك سپاه اين بازسازي را انجام دهيم.

وي ادامه داد: در مرحله اول پس از تشكيل پرونده از سوي ستادهاي اين بنياد، با معرفي افراد به قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) آواربرداري صورت مي گيرد و احداث اسكان موقت از سوي قرارگاه انجام شود.

تابش با بيان اينكه براي اسكان دائم هم برنامه ريزي كرده ايم، گفت: اولويت كار اسكان موقت براي زلزله زدگان و خروج آنان از اسكان اضطراري است و البته برنامه ريزي هايي هم در خصوص اسكان دائم آنان در دستور كار است كه متعاقبا اعلام مي شود.

گفتني است اين تفاهم نامه در پي سپرده شدن مسئوليت اسكان زلزله زدگان به بنياد مسكن انقلاب اسلامي و اعلام آمادگي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي مشاركت و نقش پذيري در اين راستا، امضا شده است


برگشت به تلکس خبرها