تلکس خوزنا : معامله شاهزاده‌هاي بازداشتي سعودي با بن سلمان
شنبه، 27 آبان 1396 - 12:01     کد خبر: 72900

خبرگزاري صدا و سيما:مقامات سعودي پس از بلوكه كردن اموال و دارايي هاي شاهزاده هاي بازداشت شده اين بار آنها را مجبور به پرداخت بخشي از دارايي هاي خود در قبال آزادي كرده اند.

به نقل از شبكه تلويزيوني العالم، منابع آگاه در عربستان اعلام كردند كه مقامات سعودي با برخي از افراد باز داشت شده توافقاتي را امضاء كرده است تا بر اين اساس بخشي از سرمايه ها و دارايي هاي خود را براي رسيدن به آزادي پرداخت كنند. مقامات سعودي در چارچوب آنچه كه رياض از آن به عنوان مبارزه با فساد نام برده، عده اي از شاهزاده هاي سعودي را بازداشت كرده است.

 
يك منبع سعودي در اين باره گفت: يكي از سرمايه داران بازداشت شده سعودي دهها ميليون ريال سعودي را پس از امضاي توافق از حساب خود خارج كرده و يكي از مقامات بلند پايه سابق سعودي نيز مالكيت سهام خود به ارزش چهار ميليارد ريال را به نظام سعودي واگذار كرده است.


منابع ديگر سعودي در اين باره اعلام كرده اند كه مقامات رياض از مرحله بلوكه كردن حساب ها به مرحله مصادره دارايي ها وارد شده اند. اين در حالي است كه مقامات نظام سعودي دهها نفر از اميران و تجار و سرمايه داران سعودي از جمله چند تن از وزرا را به بهانه مبارزه با فساد بازداشت كرده اند و بسياري از سياستمداران معتقدند كه اين اقدام در راستاي تحكيم و تقويت قدرت محمد بن سلمان، وليعهد سعودي صورت گرفته است.


برگشت به تلکس خبرها