تلکس خوزنا : ساخت 6 عدد استينگر براي نصب بر دهانه چاه 147 رگ سفيد
شنبه، 27 آبان 1396 - 13:37     کد خبر: 72912

خبرگزاري ايسنا:مديرعامل شركت ملي مناطق‌نفت‌خيزجنوب از ساخت 6 عدد استينگر براي نصب روي دهانه چاه 147 رگ سفيد خبر داد و گفت: پس از پاكسازي و متمركز شدن شعله چاه، يكي از آن‌ها جهت آغاز عمليات Top Kill روي دهانه چاه مستقر خواهد شد.

 بيژن عالي‌پور با اشاره به بازديد انجام گرفته از آخرين اقدامات جهت مهار چاه 147رگ سفيد، اظهار كرد: 4 عدد استينگر 14 اينچ و 2 عدد استينگر 11 اينچ با طول هاي متفاوت، جهت نصب روي دهانه چاه 147 ساخته شده است كه پس از پاكسازي و متمركز شدن شعله چاه، يكي از آن‌ها جهت آغاز عمليات Top Kill  روي دهانه چاه مستقر خواهد شد.

وي افزود: در حال حاضر تميزكاري استخر 130 هزار بشكه اي انجام شده و با توجه به استفاده از تمام ظرفيت موتور پمپ‌هاي آب در خنك‌سازي عمليات حمله به آتش، تسطيح مجدد محوطه عمليات و پاكسازي آبراه هاي اطراف، علاوه بر احداث جاده هاي دسترسي جديد جهت حصول اطمينان از روند عمليات مورد تاكيد است.

مديرعامل شركت ملي مناطق نفت‌خيزجنوب با تاكيد بر رعايت مسايل ايمني و حفظ جان كاركنان، تصريح كرد: با آغاز استقرار دكل‌هاي 93 و 94 فتح شركت ملي حفاري ايران و ازدياد تردد خودروها در منطقه تا زمان استقرار كامل دكل ها و آغاز عمليات حفاري عمودي و انحرافي علاوه بر عمليات نزديك شدن به دهانه چاه، لازم است تدابير ايمني با جديت بيشتري پيگيري شود تا ضمن حفظ سرعت انجام عمليات، همكاران با خطر مواجه نشوند.

عالي‌پور عنوان كرد: همه كارهاي اجرايي انجام شده و در حال حاضر آمادگي داريم تا در صورت بروز مانع يا نقص در يكي از موقعيت‌هاي عملياتي، تصميمات لازم اتخاذ شود و تيم هاي عملياتي به سرعت موانع را مرتفع سازند.

برگشت به تلکس خبرها