تلکس خوزنا : پرسپوليس بهترين تيم ايران در سال ۲۰۱۷
چهارشنبه، 27 دی 1396 - 22:25     کد خبر: 74623

خبرآنلاين:بر اساس اعلام فدراسيون جهاني آمار و تاريخ فوتبال، تيم پرسپوليس و ليگ برتر ايران صعود قابل‌توجهي در رده‌بندي جهاني داشته‌اند.

فدراسيون جهاني آمار و تاريخ فوتبال (IFFHS) رده‌بندي برتري باشگاه‌هاي جهان در سال 2017 را اعلام كرد كه بر اين اساس رئال مادريد با كسب 328 امتياز بهترين تيم باشگاهي جهان در سال گذشته ميلادي لقب گرفت. گرميوي برزيل با 286 امتياز در مكان دوم ايستاد و تيم‌هاي منچستريونايتد انگليس، بارسلوناي اسپانيا، پاري‌سن‌ژرمن فرانسه، فلامنگوي برزيل، يوونتوس ايتاليا، بايرن مونيخ آلمان، منچسترسيتي انگليس و سالزبورگ اتريش نيز به ترتيب در رده‌هاي سوم تا دهم اين رده‌بندي هستند.

در بين تيم‌هاي ايراني هم تيم فوتبال پرسپوليس صاحب بهترين جايگاه است و با كسب 121.5 امتياز و با 544 پله صعود در رده 118 جهاني و هفتم آسيا جاي دارد. شاگردان برانكو در سال 2016 اين رده‌بندي در مكان 662 بودند. در آسيا الهلال عربستان بهترين تيم است و در رده‌بندي كلي هم در مكان بيست‌ونهم قرار دارد. همچنين استقلال خوزستان با كسب 67 امتياز ديگر نماينده كشورمان در اين رده‌بندي است كه در مكان 336 جهاني است. در رده‌بندي 400 تيم باشگاهي برتر جهان در سال 2017 خبري از استقلال تهران نيست.

فدراسيون جهاني آمار و تاريخ فوتبال همچنين رده‌بندي قويترين و برترين ليگ‌هاي باشگاهي جهان را اعلام كرد كه بر اين اساس لاليگاي اسپانيا بهترين ليگ باشگاهي جهان است و ليگ برتر انگليس و سري A برزيل نيز به ترتيب در رده‌هاي دوم و سوم هستند. ليگ برتر ايران هم با 10 پله صعود نسبت به سال گذشته در رده 46 جهاني ايستاد تا مشخص شود كه ليگ برتر كشورمان پيشرفت‌هاي داشته است.


برگشت به تلکس خبرها