تلکس خوزنا : فهرست جديد بيماريهاي خاص اعلام شد
پنجشنبه، 28 دی 1396 - 20:12     کد خبر: 74645

تسنيم:معاون اجتماعي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ضمن خرسندي از فهرست جديد بيماران خاص گفت: مجلس بودجه جديد و مجزا در نظر بگيرد.

 محمد هادي ايازي با ابراز خرسندي از قرار گرفتن بيماري‌هاي متابوليك، ام‌اس، پروانه‌اي و اوتيسم در پوشش بيمه‌اي بيماران خاص و صعب‌العلاج اظهار داشت: از همكاري كميسيون تلفيق مجلس در اين زمينه سپاسگزاريم و اميدواريم شاهد پوشش ديگر بيماري‌هاي سخت‌درمان در گام‌هاي بعد باشيم.

معاون اجتماعي وزارت بهداشت گفت: در دهه هفتاد طي يك مصوبه بيماران همودياليزي، تالاسمي و هموفيلي تحت پوشش بيماري‌هاي خاص قرار گرفتند كه فتح بابي در اين زمينه بود.

وي با اشاره به بيماري‌هاي نقص ايمني و متابوليك افزود: اين بيماري‌ها هزينه‌هاي سنگين اقتصادي، رواني و اجتماعي بر خانواده‌ها، بيماران و نظام سلامت تحميل مي‌كند و از طريق پوشش بيمه اي تا حد زيادي از سنگيني بار آنها كاسته مي‌شود.

معاون اجتماعي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بايد به اين مسئله توجه كنند سهمي را كه براي اين امر اختصاص داده‌اند از رديف بيماري‌هاي خاص و صعب‌العلاجي است كه قبلا در فهرست بيماران خاص قرار داشتند و شمار آنها نيز اندك نيست. به عبارت ديگر، مصوبه مجلس بودجه موجود را ميان تعداد بيشتري از افراد تقسيم مي‌كند.

به گزارش وزارت بهداشت- ايازي گفت: مصوبه كنوني باري را از دوش بيماري‌هايي كه جديدا به فهرست افزوده شده‌اند، برمي‌دارد ولي با كاهش سهم بيماران قبلي، بار افراد و خانواده‌هاي دچار آن بيماري‌ها را با افزايش مواجه خواهد كرد.

معاون وزير بهداشت خاطرنشان كرد: بايد توجه داشت كه براي اين حمايت از بيماران جديدي كه به فهرست بيماران خاص و صعب العلاج اضافه مي شوند بايد بودجه مجزا و افزون بر ميزان قبل در نظر گرفت تا هم از سهم بيماري‌هاي قبلي كم نشود و هم سهم بيماري‌هاي جديد كفاف درمان و مخارج‌شان را بدهد.


برگشت به تلکس خبرها