تلکس خوزنا : صدور كارنامه ارزيابي مدارس
پنجشنبه، 28 دی 1396 - 20:16     کد خبر: 74648

ايسنا:مدير آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تحصيل 172هزار دانش آموز در 1615مركز آموزش از راه دور گفت: مدارس امسال تحت ارزيابي قرار گرفته و براي آنها كارنامه عملكرد صادر مي‌شود.

گودرز شاهمرادي شمار مدارس و مراكز آموزش از راه دور تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش را 1615 مورد دانست و اظهار كرد: طي نيمسال تحصيلي اول سال گذشته 175 هزار نفر جذب شدند و در نيمسال دوم نيز موفق به جذب 158 هزار نفر شديم.

وي افزود: نيمسال تحصيلي اول سال جاري شمار ثبت نام شدگان در مراكز آموزش ازراه دور به 172 هزار نفر رسيده است.

مدير آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه نرم تعداد دانش آموز در هر مدرسه 300 نفر است گفت: اكنون حدود دو سوم مدارس آموزش از راه دور بيش از 100 دانش آموز دارند. تلاش مي‌كنيم آموزش‌هاي الكترونيك را توسعه دهيم و بويژه در مناطق محروم و كم برخوردار امكان دسترسي به فرصت‌هاي آموزشي را فراهم كنيم.

وي افزود: طرح آموزش الكترونيك در شش مركز آموزشي در استان البرز به صورت آزمايشي به اجرا در آمده و چندي پيش براي دانش آموزان دوره پيش دانشگاهي مناطق زلزله زده كرمانشاه نيز شروع شد.

شاهمرادي با اشاره به سياست‌گذاري براي افزايش نرخ پوشش تحصيلي و نقش آموزش از راه دور در تحقق اين سياست اظهار كرد: متاسفانه شناخت از مدارس آموزش از راه دور در جامعه بالا نيست در حالي كه ظرفيتهاي خوبي وجود دارد و مراكز آموزش از راه دور فرصت مغتنمي براي توسعه عدالت آموزشي هستند.

مدير آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش يكي از اولويت‌هاي كاري پيش رو را ارزيابي كيفي عملكرد مدارس آموزش از راه دور دانست و گفت: براي اين امر 11 شاخص درنظر گرفته شده است و امتيازاتي تعيين شده و اگر مدرسه‌اي نمره‌اي كمتر از حد نصاب كسب كند ضوابطي نظير جلوگيري از ادامه فعاليت در سال آتي براي وي اعمال مي شود.


برگشت به تلکس خبرها