تلکس خوزنا : يافته‌هاي جديد محققان كشور در زمينه اثرات ويتامين D در دوران بارداري
پنجشنبه، 28 دی 1396 - 20:16     کد خبر: 74649

ايسنا:پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكي كاشان در مطالعات اخير خود اثبات كردند كه استفاده از ويتامين D‌ در دوران بارداري از بروز ديابت بارداري جلوگيري خواهد كرد.

دكتر ذات‌الله عاصمي، دانشيار دانشگاه علوم پزشكي كاشان با اشاره به مطالعات خود اظهار كرد: مهمترين مقالات منتشر شده از من در زمينه ديابت بارداري بوده است.

وي با اشاره به جزئيات اين مقاله، خاطرنشان كرد: در اين پژوهش اثر مكمل‌هاي ويتامينD  در بارداري مورد مطالعه قرار گرفت.

مجري طرح تاكيد كرد: نتايج اين مطالعه نشان داد ويتامين D در طول دوران بارداري مي‌تواند عوارض دوران بارداري را هم براي مادر و هم براي كودكان كاهش دهد.

عاصمي يادآور شد: نتايج اين مطالعات با ضريب تاثير (impact factor) 7 منتشر شد و تاكنون تعداد ارجاعات آن 71 مورد بوده است.

دكتر ذات‌الله عاصمي داراي دكتراي تخصصي علوم تغذيه از دانشگاه علوم پزشكي تهران و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي رازي موفق به كسب رتبه سوم در گروه علوم پايه پزشكي شده است.

پر استنادترين مقاله وي در زمينه اثرات مكمل‌هاي ويتامين D بر متابوليسم گلوكز، غلظت ليپيد، التهاب و استرس اكسيداتيو بوده كه با عنوان Effects if vitamin D supplementation on glucoe metabolism, lipid concerntration,inflammation, and oxidative strss in gestation diabetes در مجله International Journal of Nanomedicine با 71 ارجاع منتشر شده است.

بالاترين SNIP (شاخص ضريب تاثير به هنجار شده بر اساس منبع) اين محقق مقاله فوق بوده است كه در مجله American Journal of Clinical Nutritition در اين شاخص امتياز 2.355 را كسب كرده است.

وي در 8 سال گذشته داراي 25 مقاله داخلي تاييد شده و 140 مقاله تاييد شده خارجي بوده، ضمن آنكه در 161 مقاله نويسنده اول و مسوول و در 4 مقاله نويسنده دوم و بعد از آن بوده است.  


برگشت به تلکس خبرها