تلکس خوزنا : ربايندگان سه تبعه ايراني در تركيه دستگير شدند
دوشنبه، 28 اسفند 1396 - 08:34     کد خبر: 76407

 6 عضو يك شبكه تبهكار تركيه كه اكتبر سال گذشته ميلادي يك تاجر ايراني را ربوده بودند، توسط پليس امنيت تركيه دستگير شدند.
 

به گزارش  ايرنا و به نقل از روزنامه سوزجو، اكتبر سال گذشته ميلادي يك ميلياردر ايراني كه به همراه 2 خواهر خود تعطيلات به تركيه آمده بودند، توسط سه مامور قلابي ربوده شدند.
به نوشته اين رسانه، ربايندگان اين اتباع ايراني كه خود را از نيروهاي سازمان اطلاعاتي تركيه(ميت) معرفي كرده و آنها را پس از ربايش به مكاني متروكه در منطقه آيازاغا منتقل شده بود، با تلاش ماموران پليس تركيه دستگير شدند.
به نوشته اين رسانه، پس از اطلاع رساني خانواده ربوده شدگان به پليس تركيه و با گذشت 30 ساعت از اين واقعه، اتباع ايراني آزاد شدند اما دارايي نقدي آنها در حدود 500 هزار يورو در چنگ باند تبهكار ماند.
سوزجو اضافه كرد: با شكايت اين خانواده ايراني، تحقيقات پليس تركيه براي يافتن سرنخي از ربايندگان آغاز شد و پس از بازبيني تصاوير ضبط شده از هتل محل اقامت آنها، اصالت انگليسي 2 نفر از تبهكاران كه به انگليس متواري شده بودند، اثبات شد.
اين رسانه نوشت: با تكميل تحقيقات توسط ماموران اطلاعاتي، پليس امنيت تركيه در عملياتي محرمانه، يك بلژيكي، 2 ايراني و سه تركيه اي و در مجموع 6 عضو اين شبكه تبهكاري را در فرودگاه آتاتورك استانبول دستگير كرد.
به نوشته اين رسانه، پليس تركيه در ادامه تحقيقات 500 هزار يورو پول سرقت شده از اتباع ايراني را از چنگ تبهكاران در آورده و به آنها بازگرداند.


برگشت به تلکس خبرها