تلکس خوزنا : امسال 139 پروانه بهره‌برداري صنعتي در خوزستان صادر شد
دوشنبه، 28 اسفند 1396 - 23:35     کد خبر: 76418

خبرگزاري ايسنا:رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به صدور333 فقره معافيت‌هاي گمرگي درسال 96 گفت: معافيت گمركي به ارزش بيش از 3هزار ميليارد ريال از طريق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان براي طرح‌هاي صنعتي فعال صادر شده كه بر اين اساس استان از لحاظ مبلغ معافيت در رتبه نخست كشور و از نظر تعداد در جايگاه چهارم قرار گرفت.

نورالله حسن زاده اظهار كرد: در سال 96 تعداد 139 پروانه بهره‌برداري با اشتغالي بالغ بر 2157 نفر و سرمايه گذاري معادل بيش از 10 هزار ميليارد ريال صادر شد كه از اين لحاظ تمام هدفگذاري‌هاي انجام شده از سوي اين سازمان و وزارت صنعت محقق شد.

وي افزود: در سال 96 حدود 1600 تائيديه سوخت يارانه‌اي براي استفاده واحدهاي صنعتي فعال استان از طريق سامانه تجارت آسان صادر و خوشبختانه در اين سال همه نيازهاي واحدها به سوخت مايع با همكاري قابل قدرداني شركت پخش فرآورده‌ها تامين شد.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصريح كرد: در راستاي راهبري الزامات كنوانسيون منع تكثير سلاح‌هاي شيميايي براي اولين بار در دو مرحله و توسط تيم‌هاي بين المللي از واحدهاي صنعتي استان بازديد به عمل آمد كه كليه اقدامات اجرايي و مذاكرات مربوطه مثبت ارزيابي شد و وزارتخانه متبوع كتباً مراتب رضايت را از همكاران معاونت امور صنايع اعلام كردند.

حسن زاده عنوان كرد: هم اكنون حدود 93 واحد صنعتي فعال براي دريافت و استفاده از مواد اوليه به وزارتخانه و بورس كالا معرفي شدند و پروانه بهره‌برداري 5 واحد نيز براي جلوگيري از سوء استفاده تعليق شد.

وي با بيان اين‌كه در راستاي بررسي وضعيت واحدهاي صنعتي استان اطلاعات 400 واحد صنعتي ساماندهي شده است، اظهار كرد:  با توجه به اين‌كه مهلت اين طرح تا پايان نيمه اول ارديبهشت ماه سال 97 است و پس از آن در صورت عدم تكميل اطلاعات مربوطه خدمات رساني به واحدهاي صنعتي به علت الزامات سامانه‌اي دچار مشكل خواهد شد، بنابراين ضروري است واحدهاي فعالي كه تا اين تاريخ به كارشناسان معاونت امور صنايع مراجعه و فرم‌هاي مربوطه را تكميل نكرده‌اند هر چه زودتر در اين خصوص اقدام كنند.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان كرد: همه سرپرستي‌ها و ادارات شهرستاني نيز در اين امر مشاركت داشته و واحدهاي مستقر در شهرستان‌ها مي‌توانند مستقيماً به نمايندگي‌ها و ادارات شهرستان‌هاي محل استقرار مراجعه كنند.

حسن زاده در خصوص ميزان پروانه‌هاي صادره آسانسور عنوان كرد: در سال 96 تعداد 15 فقره پروانه طراحي و مونتاژ آسانسور صادر و پروانه 9 واحد نيز تمديد شد. همچنين 12 جلسه كميته فني براي ارتقاء سطح كيفي صنعت آسانسور در معاونت امور صنايع سازمان با مشاركت اداره استاندارد، اتحاديه تراشكاران و اداره كل راه و شهرسازي برگزار شد.
   
وي ميزان معافيت‌هاي گمرگي درسال 96 را تعداد 333 فقره عنوان و خاطرنشان كرد: معافيت گمركي با مبلغي بالغ بر 3401 ميليارد ريال از طريق سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان براي طرح‌هاي صنعتي فعال صادر شده كه بر اين اساس استان از لحاظ مبلغ معافيت در رتبه نخست كشور و از نظر تعداد در جايگاه چهارم قرار گرفت.

حسن زاده تصريح كرد : تعداد معافيت‌هاي صادره در استان براي طرح‌هاي نيمه تمام در سال 96 نسبت به سال 95 معادل 266 درصد يعني بيش از دو و نيم برابر رشد داشته است. قابل توجه اين‌كه اين رشد نسبت به سال 92 به عنوان سال پايه انتخابي، معادل 1447 درصد يعني بيش 14.5 برابر است.


برگشت به تلکس خبرها