تلکس خوزنا : آغاز پرداخت باقي‌مانده سود سهام عدالت كاركنان و بازنشستگان از امروز
دوشنبه، 28 اسفند 1396 - 23:39     کد خبر: 76422

خبرگزاري تسنيم:تسويه باقي مانده سود سهام عدالت عملكرد سال مالي ۱۳۹۵ شركتهاي سرمايه پذير مربوط به كاركنان شاغل در دستگاه هاي اجرايي، بازنشستگان كشوري و لشكري و تامين اجتماعي از امروز آغاز شد.

در حالي كه روز گذشته سازمان خصوصي سازي با انتشار خبري اعلام كرد كه تسويه مانده سود سهام عدالت گروه بيستم از مشمولان را از ابتداي روزهاي كاري سال 97 انجام خواهد داد، پرداخت اين سود از امروز(دوشنبه) آغاز شد.

بر اين اساس تسويه باقي‌مانده سود سهام عدالت مرحله تكميلي گروه بيستم مشمولان شامل كاركنان شاغل در دستگاه هاي اجرايي، بازنشستگان كشوري و لشكري و تامين اجتماعي، از امروز(دوشنبه) به تدريج آغاز و طي روزهاي كاري آينده نيز ادامه خواهد داشت.

بر اين اساس تسويه مانده سود آخرين گروه از مشمولان سهام عدالت در حالي از امروز از طريق شعب بانك هاي عامل و موسسات مالي(كه مشمولين مزبور شماره شبا بانكي خود را از طريق آن به سامانه سهام عدالت اعلام نموده اند) به تدريج آغاز شده است كه با اين اتفاق تسويه سود سهام عدالت تمامي گروه هاي مشمول انجام خواهد شد.

بر اين اساس تعداد مشموليني كه در اين مرحله به عنوان واريز مرحله تكميلي، از سود سهام عدالت عملكرد سال مالي 1395 برخوردار شده اند حدود 9 ميليون نفر از كاركنان شاغل در دستگاه هاي اجرايي، بازنشستگان كشوري و لشكري و تامين اجتماعي و خانوارهاي اين افراد هستند و همچنين مبلغ سودي كه براي تسويه حساب اين گروه از مشمولان سهام عدالت در نظر گرفته شده است حدودا 450 ميليارد تومان مي باشد.

گفتني است تاكنون عمده تسويه سود سهام عدالت عملكرد سال مالي 1395 شركتهاي سرمايه پذير مربوط به 19 گروه از مشمولان انجام شده است و با تسويه سود سهام عدالت كاركنان شاغل در دستگاه هاي اجرايي، بازنشستگان كشوري و لشكري و تامين اجتماعي(به عنوان گروه بيستم از مشمولان)، با تلاشهاي صورت گرفته تسويه كامل سود سهام عدالت تمامي گروههاي 20 گانه مشمولان صورت خواهد گرفت.

همچنين آن دسته از مشمولاني كه پس از تسويه حساب سود سهام عدالت گروههاي مربوط به خود اقدام به ثبت شماره شباي حسابي بانكي در سامانه سهام عدالت كرده اند و نيز آن دسته از مشمولاني كه از اين به بعد اقدام به ورود شماره شباي حساب بانكي خود در سامانه سهام عدالت مي كنند، پس از تائيد شماره شباي آنها و نيز پس از تسويه كامل سود سهام عدالت با كليه گروهها، سود سهام خود را در سال آينده دريافت خواهند كرد.


برگشت به تلکس خبرها