تلکس خوزنا : افزايش ۱۹.۸ درصدي مزد حداقل‌بگيران و ۱۲ درصدي ساير سطوح در مرحله نهايي
سه شنبه، 29 اسفند 1396 - 04:13     کد خبر: 76427

خبرگزاري فارس:اعضاي كارگري و كارفرمايي شوراي عالي كار با افزايش ۱۹.۸ درصدي حداقل دستمزد كارگران در سال ۹۷ و همچنين ۱۲ درصدي ساير سطوح به علاوه ۲۴۱۸۸ ريالي روزانه مزد به طور كلي توافق كرده‌اند اما اين توافق هنوز مصوب نشده است.

 اعضاي گروه كارگري و كارفرمايي بالاخره براي ميزان افزايش دستمزد حداقل‌بگيران و ساير سطوح مزدي به طور كلي توافق كرده‌اند. اين توافقات نشان مي‌دهد كه حداقل دستمزد سال آينده 19.8 درصد و ساير سطوح مزدي 12 درصد به علاوه 24188 ريالي مزد افزايش پيدا كند.

بر اساس اين گزارش، در صورت تصويب افزايش 19.5 درصدي حداقل مزد نزديك به يك ميليون و 114 هزار تومان در سال 97 خواهد شد. همچنين در سال 97 تغييري در حق مسكن و بن كارگري سال 97 اعمال نخواهد شد و به احتمال زياد همان رقم 40 هزار تومان براي مسكن و 110 هزار تومان براي بن كارگري ثابت بماند.

بنا بر اين گزارش، قرار است نمايندگان كارفرمايي امشب به همراه نمايندگان كارگري و دولت در وزارت كار جمع شده و بخشنامه مزدي سال 97 را تكميل و مصوب كنند.

يك منبع مطلع به فارس گفت: ربيعي با اين رقم براي دستمزد سال آينده موافقت كرده است و در حال حاضر وزير كار براي جلب نظر وزراي اقتصاد و صنعت در حال رايزني جداگانه است تا موافقت آنها را براي تصويب اين ارقام بگيرد.


برگشت به تلکس خبرها