تلکس خوزنا : علت نهايي حادثه سانچي تا نيمه اول ارديبهشت اعلام مي‌شود
چهارشنبه، 29 فروردین 1397 - 05:57     کد خبر: 77026

خبرگزاري ايسنا:رييس كميته پيگيري سانحه نفتكش ايراني در مجلس از ديدار خانواده شهداي سانچي با رييس مجلس خبر داد و گفت كه تا نيمه اول ارديبهشت ماه كميته پيگيري سانحه نفتكش ايراني در سطح ملي علت نهايي حادثه را اعلام مي‌كند.

محمدمهدي برومندي اظهار كرد: آقاي لاريجاني از ابتداي رخ دادن حادثه سانچي نسبت به اين مساله حساس بود به همين دليل خواستند كه از مجلس نماينده‌اي به عنوان ناظر در چين حضور پيدا كند. اين خود نشان از حساسيت رييس مجلس و هيات رييسه و كميسيون امنيت ملي دارد.

وي با بيان اينكه كميسيون امنيت ملي گزارشات مربوط به حادثه سانچي را به طور مرتب دنبال مي‌كند، گفت: مجلس با حساسيت گزارشات مربوطه و اقداماتي كه وزارت خارجه بايد انجام دهد را دنبال مي‌كند. در همين راستا نيز برنامه آقاي لاريجاني اين است كه ديداري با خانواده شهداي سانچي همراه با مسئولان ذيربط از جمله شركت ملي نفتكش، سازمان بنادر و دريانوردي و مقامات مربوطه در وزارت خارجه داشته باشد تا حرف‌هاي خانواده‌ها را بشنود.

نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در مورد سفر اعضاي اين كميسيون به چين، گفت:‌ قرار است آخرين دور جلسه كارشناسي، حقوقي و فني با حضور كارشناسان مربوطه از كشورهاي مختلف در اول ارديبهشت در چين برگزار شود تا آخرين بررسي از ابعاد و دليل رخ دادن اين موضوع انجام شده و در نهايت علت حادثه اعلام شود.

وي گفت كه اگر اين جلسه خوب پيش رود، اين كميته مي‌تواند علت نهايي بروز حادثه سانچي را تا نيمه اول ارديبهشت اعلام كند، كميته‌اي كه از همان رخ دادن حادثه سانچي با حضور كشورهاي ذينفع تشكيل شد.

برومندي در پايان گفت كه هنوز گزارش كميسيون امنيت ملي در مورد علت حادثه سانچي نهايي نشده است. كميسيون عمران نيز جداگانه در حال تهيه گزارش است.


برگشت به تلکس خبرها