تلکس خوزنا : پرداخت كامل حقوق بازنشستگان تا ۳۱ فروردين
چهارشنبه، 29 فروردین 1397 - 19:07     کد خبر: 77036

تاخير در پرداخت مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي در موعد مقرر باز هم اعتراض و نگراني بازنشستگان را به دنبال داشته است. تاخيري كه به گفته معاون سازمان تامين اجتماعي به دليل تعطيلات ابتدايي سال ، ممكن است تا پايان فروردين هم ادامه داشته باشد.

به گزارش روزنامه خراسان، مسئله ديركرد در پرداخت حقوق مستمري بگيران و درخواست پيگيري اين موضوع از طريق خراسان ، توسط تعدادي از بازنشستگان در تماس با روزنامه مطرح شد

اخير به دليل تعطيلات فروردين

براي پيگيري درخواست بازنشستگان و انعكاس دغدغه آن ها به سراغ معاون اداري مالي سازمان تامين اجتماعي رفتيم. رحيم اردلان با بيان اين كه مشكل تاخير در پرداخت ماه جاري به دليل تعطيلات فروردين و به دنبال آن تعطيل بودن كارخانجات است، گفت: با توجه به تعطيلات ابتداي سال جديد و تعطيلي سازمان ها و اداره ها تا 17 فروردين و حتي تعطيلات روز مبعث حضرت رسول (ص) كه تا ابتداي هفته جاري هم ادامه داشت تامين منابع سازمان تامين اجتماعي با مشكل روبه رو شد. وي ادامه داد: علاوه بر تعطيلي كارخانه ها ، نرخ حداقل دستمزدها چهار روز پيش به تصويب رسيد و همه اين موضوعات در كم شدن وصولي سازمان و به دنبال آن تاخير در پرداخت مستمري ها تاثير گذار بود. معاون سازمان تامين اجتماعي در پاسخ به اين سوال كه اين تاخير تا چه زماني ادامه خواهد داشت، گفت: ما پيش بيني مي كنيم تا آ خر ماه وصولي هاي سازمان پرداخت و تكميل شود تا بتوانيم همه مستمري ها را بپردازيم . اردلان خاطرنشان كرد: به هر صورت در فروردين ماه وصولي هاي ما كه از طريق حق بيمه كارگاه ها تامين مي شود كم شده و ما نتوانستيم مستمري ها را به موقع پرداخت كنيم.

وي درباره اين كه آيا اين وضعيت درباره حقوق ارديبهشت اصلاح خواهد شد تصريح كرد: نمي توانيم پيش بيني كنيم. همه چيز به وضعيت اقتصادي و شرايط كارخانه ها مرتبط است. معاون اداري مالي سازمان تامين اجتماعي با بيان اين كه ما منابع نفتي نداريم تاكيد كرد: منابع ما از طريق دريافت حق بيمه تامين مي شود و اميدواريم در صورتي كه منابعي را كه پيش بيني كرده ايم دريافت كنيم حتما كل مستمري ها را تا 31 فروردين پوشش بدهيم.

 


برگشت به تلکس خبرها