تلکس خوزنا : جهانبخش سومين بازيكن برتر آسيا
چهارشنبه، 29 فروردین 1397 - 20:46     کد خبر: 77040

خبرگزاري ايسنا:هاجم كره‌اي تاتنهام به عنوان برترين بازيكن سال فوتبال آسيا انتخاب شد.

مجله معتبر فورفورتو در نهايت ۱۰ بازيكن برتر قاره آسيا را معرفي كرد كه در آن، سون هيونگ مين كره‌اي كه در تيم تاتنهام عملكرد بسيار خوبي داشت به عنوان برترين بازيكن فوتبال قاره كهن انتخاب شد و عليرضا جهانبخش در رده سوم قرار گرفت كه پيشرفت خوب او را مي رساند.

۱۰ – رضا قوچان‌نژاد ( ايران – هيرنفين)

مهاجم تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران و باشگاه هيرنفين دهمين بازيكن برتر سال لقب گرفت. قوچان‌نژاد ۳۰ ساله نشان داد همچنان راه گل زدن را بلد است. او در  فصل گذشته ۲۰ گل براي تيمش به ثمر رساند و در جدول آقاي گل ليگ هلند در رده دوم قرار گرفت. با اين حال امسال او كمي از نظر گلزني افت داشت. هر چند با همين عملكرد هم نمي‌توان بازي‌هاي خوب قوچان‌نژاد را فراموش كرد. ايران قطعا در جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه خط حمله بسيار قدرتمندي در اختيار دارد.

 

۹ـ سردار آزمون (ايران – روبين كازان)

يكي از ستاره‌هاي قاره آسيا كه زمزمه‌هاي زيادي درباره رفتن او از ليگ روسيه شنيده مي‌شود. او همه جا نشان داده كه شم گلزني بالايي دارد. ليگ روسيه، جام ملت‌هاي آسيا، انتخابي جام جهاني و ليگ قهرمانان اروپا. او قرار است مهاجم تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران در جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه باشد و توانايي به ثمر رساندن گل‌هاي زياد را دارد. تعجبي ندارد كه از ليورپول به عنوان مقصد نهايي او ياد شود و بايد منتظر ماند و پيشرفت سردار آزمون را ديد.

۸ – عمر خريبين (سوريه  - الهلال)

۷ -  متئو لكي (استراليا -   هرتابرلين)

۶ – عمر عبدالرحمان (امارات – العين)

۵ – مت رايان (استراليا – برايتون)

۴ – شينجي كاگاوا (ژاپن – بورسيادورتموند)

۳ – عليرضا جهانبخش (ايران – آلكمار)

جهانبخش امسال يكي از بهترين بازيكنان ليگ هلند بوده است و به سرعت به بازيكن محبوب هواداران تيمش تبديل شد. او در آستانه آقاي گلي ليگ هلند هم است و پاس گل‌هاي زيادي به هم تيمي‌هايش داده است. جهانبخش نه تنها در ليگ هلند خودش را به عنوان ستاره نشان داده است بلكه در تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران هم عملكرد بسيار خوبي به نمايش گذاشته است.

۲ ـ آرون موي (استراليا – هادرزفيلد)

۱  - سون هيونگ مين (كره جنوبي – تاتنهام)


برگشت به تلکس خبرها