تلکس خوزنا : ساماندهي كودكان كار كلانشهرها تا پايان بهار
چهارشنبه، 29 فروردین 1397 - 20:48     کد خبر: 77041

خبرگزاري ايسنا:معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور با بيان اينكه بيش از ۶٠ درصد كودكان كار و خيابان تهران، غيرايراني هستند گفت: اگر بهزيستي به خانواده‌اي كمك كند و براي سومين بار كودك در خيابان ديده‌ شود، قاضي از اين خانواده سلب صلاحيت مي‌كند.

حبيب الله مسعوي فريد با اشاره به اينكه آيين نامه رسيدگي به وضعيت كودكان كار و خيابان به روز رساني شده است، اظهار كرد: اين آيين نامه در اختيار وزارت رفاه قرار گرفته‌است و اميدواريم با نهايي شدن آن شاهد پررنگ‌تر شدن نقش وزارت كشور و اداره اتباع بيگانه در ساماندهي وضعيت اين كودكان باشيم.
وي با اشاره به هماهنگي‌هاي صورت گرفته با وزارت كشور نيز افزود: اميدواريم بر اساس اين آيين نامه با جذب كودكان و كمك ‌سازمان‌هاي مردم‌نهاد بتوانيم در سال جاري نيز به ساماندهي كودكان كار و خيابان كمك كنيم.


معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور با بيان اينكه بيش از ۶٠ درصد كودكان كار و خيابان تابعيت غير ايراني دارند، اظهار كرد: با توجه به غير ايراني بودن بيشتر اين كودكان اين نگراني وجود دارد كه آنها مورد بهره‌كشي و قاچاق قرار بگيرند. به همين دليل امسال حتما در ٣ ماه اول سال ساماندهي كودكان را به ويژه از كلان‌شهرهايي مانند تهران و كرج كه بيشترين تعداد كودكان كار و خيابان را در خود جاي داده‌اند، آغاز مي‌كنيم.


فريد با اشاره به مذاكرات سازمان بهزيستي با قوه قضاييه درباره تحويل اين كودكان به خانواده‌هايشان نيز تصريح كرد: هم با قوه قضاييه و هم با معاون دادستاني جلساتي پيش از عيد برگزار شده و دو نامه نيز از طرف رئيس سازمان بهزيستي به آقاي منتظري، دادستان كل كشور و آقاي جعفري دولت آبادي، دادستان تهران نوشته است.


به گفته وي درصورتي كه مددكاران اجتماعي همان ابتداي مراجعه متوجه شوند كه خانواده‌اي صلاحيت نگهداري از كودك را ندارد همان بار اول مي توانند كودك را از خانواده بگيرند، اما اگر به خانواده‌اي كمك كنند و باز هم براي ٣ بار كودك در خيابان ديده‌ شود، قاضي از اين خانواده سلب صلاحيت مي كند.


معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور با تاكيد بر اينكه هدف اصلي اين است كه كودك در كنار خانواده باشد، اظهار كرد: ما در اين زمينه از نظر امكانات مشكلي نداريم، ولي خانواده بايد صلاحيت نگهداري از كودك را داشته باشد. بهزيستي و كميته امداد در بسياري از مواقع به خانواده‌ها كمك مي كنند تا مشكلات معيشتيشان را برطرف كنند و كودكان مورد بهره كشي قرار نگيرند.


برگشت به تلکس خبرها