تلکس خوزنا : مهلت ثبت‌نام موسسان در سامانه پيش‌دبستاني‌ تمديد شد
جمعه، 4 خرداد 1397 - 17:45     کد خبر: 77975

خبرگزاري ايسنا:رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي وزارت آموزش و پرورش از ورود اطلاعات ۱۱ هزار آموزشگاه آزاد در سامانه اعتبار سنجي و ساماندهي مراكز آموزشگاهي علمي آزاد خبر داد.

مجتبي زيني وند با اشاره به برنامه ساماندهي مراكز آموزشگاهي علمي و آزاد تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: حدود ۱۲ هزار مركز آموزشگاهي علمي آزاد و زبان داراي مجوز داريم كه برنامه اعتبار سنجي آنها دو سه ماهي است كه آغاز شده اظهار كرد: تا كنون اطلاعات حدود ۱۱ هزار مركز وارد سامانه شده است.

وي افزود: فرايندي را تعريف كرديم تا اطلاعات كامل مراكز وارد سامانه شود، بر اين اساس براي همه مراكز تابلويي با كد رهگيري نصب مي‌شود.

رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه براي نظارت بر شهريه و كيفيت بخشي آموزشگاه‌ها برنامه داريم گفت: در اين فرآيند اعتبار سنجي و شناسنامه دار كردن آموزشگاه‌ها سامانه‌اي در اختيار مردم قرار مي‌گيرد كه مي‌توانند به آن مراجعه كرده و از صحت كدهاي درج شده در  تابلو سر در آموزشگاه‌ها مطلع شوند. در واقع تاييديه مركز مجاز به صورت پيامكي براي افراد ارسال مي‌شود. همچنين ميزان شهريه مراكز در اين سامانه قرار مي‌گيرد و اگر آموزشگاهي مرتكب تخلف شود مردم مي‌توانند شكايتشان را در سامانه ثبت و پيگيري كنند.

وي همچنين درباره ساماندهي مراكز پيش دبستاني و الزام كليه مراكز پيش دبستاني براي ثبت نام در سامانه امور پيش دبستاني‌هاي ساير نهادها اظهار كرد: طبق قانون، وزارت آموزش و پرورش مرجع صدور مجوز براي كليه مراكز پيش دبستاني است و به همين علت بايد ساير پيش دبستاني‌هايي كه از ديگر نهادها مجوز فعاليت دارند اقدام به اخذ مجوز از آموزش و پرورش كنند.

زيني‌وند افزود: بر اين اساس سامانه‌اي راه‌اندازي و به موسسان تا پايان ارديبهشت مهلت داده شده بود تا در آن ثبت نام كنند اما به دنبال درخواست نمايندگان موسسان مهدهاي كودك سازمان بهزيستي اين مهلت تا پايان خردادماه تمديد شد.

رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس درخواست نمايندگان موسسان مهدهاي كودك  سازمان بهزيستي مهلت ثبت نام در سامانه امور پيش دبستاني‌هاي ساير نهادها تا پايان خرداد ماه تمديد شد.


برگشت به تلکس خبرها