تلکس خوزنا : پايگاه فوريت هاي پزشكي در شهرستان شوشتر كانگ زني شد
شنبه، 5 خرداد 1397 - 07:05     کد خبر: 77978

خوزنا:

‍ دكتر فرهاد ابول نژاديان، رئيس دانشكده علوم پزشكي شوشتر در مراسم كلنگ زني "پايگاه فوريت هاي پزشكي ۱۱۵" و اهداي يك دستگاه "آمبولانس پيشرفته و مجهز" به شهر شرافت اظهار كرد:شهر شرافت با جمعيت حدود ۲۰ هزار نفري و تردد كارگران فصلي نياز به "پايگاه اورژانس" و "آمبولانس مجهز" داشت. سالانه جان ده ها نفر از همشهريان عزيزمان در شهر شرافت بدليل بُعد مسافت از پايگاه اورژانس و دير رسيدن آمبولانس به خطر مي افتاد.

وي اظهار كرد: پايگاه فوريت پزشكي شرافت ۳ ماهه و با اعتبار ۲۰۰ ميليون تومان در زميني به مساحت ۳۰۰ متر ساخته خواهد شد. دستگاه آمبولانس در شهر شرافت در محل قديم پايگاه سلامت مستقر و فعال خواهد بود و هرگاه ساخت پايگاه فوريت پزشكي به پايان برسد آمبولانس نيز به اين مكان منتقل مي شود.اين آمبولانس مانند يك "بخش مراقبت هاي ويژه متحرك" است كه داراي تمام تجهيزات تنفسي و احياي قلبي ريوي مي باشد.

در ادامه افزود: اين آمبولانس جديدترين مدل روز دنيا است و بااعتبار ۴۵۰ ميليون تومان خريداري شده است و در حال حاضر در اروپا نيز از همين مدل آمبولانس استفاده مي شود. بدون حمايت هاي مجدانه و پيگيرِ سردار گيلاني نماينده محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي، خدمت رساني در حوزه سلامت به مناطق محروم غير ممكن بود.

كوروش حاجي پور_شوشتر


برگشت به تلکس خبرها