تلکس خوزنا : اعلام زمان افتتاح 9 پروژه شهري توسط شهردار اهواز
شنبه، 5 خرداد 1397 - 08:21     کد خبر: 77984

خوزنا:

شهردار اهواز در جلسه شوراي معاونين شهردار،Tزمان افتتاح 9 پروژه شهري را اعلام كرد.

به نقل از سايت شهرداري اهواز، در اين جلسه كه با حضور معاونين و مديران مناطق و سازمان هاي شهرداري تشكيل شد، منصور كتانباف سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر را تبريك گفت و افزود: دشمن با شعار " آماده ايم تا بمانيم" به خرمشهر آمده بود. اما به فضل الهي و به مدد جانفشاني هاي رزمندگان اسلام تحت تدابير حضرت امام خميني(ره) اين توطئه شكست خورد و حماسه آزادسازي خرمشهر رقم خورد، اين حماسه را فتح الفتوح ناميده اند، از آن جهت كه طبق محاسبات نظامي اين امر امكان پذير نبود و بسياري از كارشناسان، نيز ابتدا تحقق اين امر را باور نداشتند، اما آنجا كه اراده ي الهي به ميان بيايد، محاسبات بشري بي معناست، تا جاييكه پس از عمليات ظفرمندانه ي بيت المقدس، تعداد اسرا از نيروهاي ما بيشتر بود! بنابراين ما مسئولين بايد اين حماسه ها و فداكاريها را در ذهن خود مدام يادآوري كنيم و بدانيم كه چه خون هايي براي حفظ و بقاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ريخته شده و از اين فرصت مسئوليت براي خدمت به مردم بهره ببريم.

 

شهردار اهوازدر ادامه با اعلام زمان افتتاح پروژه هاي شهري گفت: همزمان با سفر وزير كشور در تيرماه سال جاري، 9 پروژه ي شهري شامل پل ولايت، مسير اتصال پل ولايت به كوي رمضان(شهداي خادم سيدالشهدا)، فاز اول تقاطع چندسطحي شهيد بندر، سراي محله در مناطق دو، سه، هفت، ساختمان هاي اداري مناطق دو و هشت و مسير ساحلي پارك شهروند تا محدوده ي شركت نفت به طول 4 كيلومتر توسط وزير كشور افتتاح مي شود و سه تقاطع غير همسطح 18متري چهارم كيان آباد به كيانشهر، ابومسلم به 15 خرداد و كوي 22 بهمن به پرديس نيز توسط ايشان كلنگ زني مي شود.

وي تاكيد كرد: لازم است معاونت فني عمراني در مدت باقي مانده همه ي تلاش خود را در جهت تحقق اين امر با هماهنگي ساير معاونت ها و مناطق مربوطه  به كار بندد.

اين مقام مسئول با اشاره به تعطيلات پيش رو گفت: بسياري از قانون شكنان در روزهاي تعطيل از فرصت سواستفاده مي كنند و اقدام به ساخت و سازهاي غير قانوني مي كنند. لازم است اجراييات مناطق با هماهنگي نيروهاي پليس در اين روزهاي تعطيل مرتباً در سطح مناطق مختلف شهر سركشي كنند.

كتانباف به موضوع اجراي ساختار جديد شهرداري اهواز اشاره كرد و گفت: يكي از تاكيدات و تذكرات وزارت كشور به ما اجراي سريعتر ساختار جديد ابلاغ شده است، از اين رو هر چه سريعتر بايد سازمان بهسازي و نوسازي، عمران شهري و ساحل كارون طبق ساختار جديد در هم ادغام شود. اين فرآيند نبايد بيش از اين زمان بر شده و در اولين فرصت، اين ادغام به صورت فيزيكي انجام شود و نيروها جابه جا شوند. اشكالات و موانع نيز سريعتر پيگيري و برطرف شود.

وي تاكيد كرد: اين ادغام با حفظ كليه ي تعهدات قبلي سازمان هاي فعلي است.

شهردار اهواز با اشاره به وضعيت حقوق عقب افتاده پرسنل خدمات شهري و پيماني اظهار داشت: در ابتداي شروع مسئوليتم در اين دوره، به طور متوسط هفت ماه حقوق و مزايا عقب بوديم كه با كمك همكاران با تامين منابع توانستيم اين معدل را به دوماه برسانيم. اين امر هرچند روند رو به رشدي است اما به هيچ عنوان پذيرفتني نيست، كارگران زحمت كش ما در حوزه هاي مختلف بويژه در بخش هاي عملياتي بويژه در رفت روب، پسماند و فضاي سبز از قشر ضعيفي هستند و به اين حقوق به شدت نيازمند هستند و بايد طي ماههاي آينده همه حقوق ها به روز شود.

وي به معاونين و مديران مربوطه دستور داد: هر چه سريعتر، برنامه زمان بندي خود را براي به روز شدن تمام حقوق و مزايا اعلام كنند.

كتانباف با بيان اينكه پرسنل شهرداري اهواز كه عليرغم مسئوليت سنگين خود در خدمت رساني به مردم، برخلاف ديگر ارگان ها فاقد امكانات رفاهي هستند، دستور داد: تمهيداتي اعمال شود تا پرسنل از امكانات رفاهي بهره مند شوند. اين حداقل كاري است كه مي توانيم براي كاركنان خدوم شهرداري اهواز انجام دهيم.

شهردار اهواز با بيان مواردي از مسايل خدمات شهري اظهار كرد: براي زيبايي شهر نخستين گام از بين بردن نازيبايي هاست. عوارضي كه در قالب آلودگي هاي بصري و غيره ديده    مي شود، به جز نازيبايي، عوارضي نظير ناامني و مزاحمت را به همراه دارند.

  در اين جلسه برخي از معاونين و مديران از جمله معاونت خدمات شهري و مديريت سامانه  137 گزارشي از اقدامات و عملكرد خود را در اين مدت به شهردار ارائه دادند.


برگشت به تلکس خبرها