تلکس خوزنا : توقف طرح «جريمه ريالي سربازي» در سال۹۸
شنبه، 5 خرداد 1397 - 12:24     کد خبر: 77989

خبرگزاري ايسنا:جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا از توقف طرح «جريمه ريالي مشمولان غايب سربازي» در سال ۹۸ خبر داد.

سردار ابراهيم كريمي با اشاره به اجراي طرح جريمه ريالي مشمولان داراي هشت سال يا بيشتر غيبت از سربازي اظهار كرد: از زمان اجراي اين طرح تا كنون بيش از ۳۰۰ هزار نفر با پرداخت جريمه ريالي از انجام خدمت سربازي معاف شده‌اند.

وي با بيان اينكه اجراي اين طرح تا پايان سال ۹۷ ادامه خواهد داشت، گفت: با تصميمات اتخاذ شده از ابتداي سال ۹۸ طرح جريمه ريالي مشمولان غايب سربازي قطعا متوقف شده و ديگر اجرا نخواهد شد. بنابراين آن دسته از مشمولاني كه تا پايان سال ۹۷ ، هشت سال غيبت يا بيشتر از آن داشته باشند مي‌توانند با مراجعه به دفاتر پليس+۱۰ ثبت نام كرده و نسبت به بهره‌مندي اين طرح اقدام كنند. در غير اينصورت از سال آينده مي‌بايست به سربازي اعزام شوند.

جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا درباره اينكه ثبت نام از متقاضيان تا چه زماني ادامه خواهد داشت؟ گفت: شرط بهره‌مندي از اين معافيت اين است كه حتما تا پايان سال ۹۷ يعني امسال مبلغ جريمه به طور كامل پرداخت شده و تسويه صورت بگيرد. بنابراين آن دسته از افرادي كه مي‌خواهند از اين طرح بهره‌مند شوند بهتر است هر چه زودتر به دفاتر پليس+۱۰ مراجعه كرده و وضعيت خود را مشخص كنند، چرا كه موكول كردن آن به روزهاي پاياني سال ممكن است باعث شود كه موفق به بهره‌مندي از اين نوع معافيت نشود.

كريمي درباره بهره‌مندي اقساطي از اين معافيت نيز به ايسنا گفت: افرادي كه مي‌خواهند از اين معافيت بهره‌مند شوند بايد توجه داشته باشند كه هر چه زودتر بايد اقدام كنند، چرا كه اقساط جريمه بايد تا پايان امسال به طور كامل پرداخت شده و همانطور كه گفتم تسويه صورت بگيرد. بنابراين بهتر است تا فرصت باقي است براي پرداخت اقساطي اقدام شود.

وي درباره روند صدور كارت‌هاي معافيت نيز گفت: با ثبت درخواست، سازمان وظيفه عمومي ناجا اقدام به راستي آزمايي كرده و سپس براي واجدين شرايط كه جريمه ريالي خود را پرداخت كرده‌اند كارت معافيت از خدمت صادر خواهد كرد.


برگشت به تلکس خبرها