تلکس خوزنا : پيش‌بيني دماي 47 درجه تا آخر هفته براي خوزستان
شنبه، 5 خرداد 1397 - 12:27     کد خبر: 77992

خوزنا:

سرپرست اداره‌كل هواشناسي خوزستان از روند افزايش دما تا آخر هفته و پيش‌بيني رسيدن دما به 46 تا 47 درجه سانتي‌گراد در خوزستان خبر داد.

محمد سبزه‌زاري اظهار كرد: به علت استقرار الگوي تابستانه، تا آخر هفته انتظار افزايش دما در استان خوزستان وجود دارد به طوري كه پيش‌بيني مي‌شود دماي بيشتر شهرها در مركز و جنوب استان تا آخر هفته به 46 تا 47 درجه سانتي‌گراد برسد.

وي افزود: همچنين در بعد از ظهر امروز(شنبه) به دليل وزش باد، انتظار وقوع گرد و غبار محلي در مناطق جنوبي و غربي خوزستان وجود دارد.

سرپرست اداره‌كل هواشناسي خوزستان با اشاره به رطوبت بالا در برخي مناطق استان در صبح امروز گفت: بيشترين ميزان رطوبت امروز در ايستگاه كشاورزي اهواز و شهر ماهشهر با 76 درصد بوده است. همچنين ميزان رطوبت صبح امروز در هنديجان 73 درصد بود.

وي اظهار كرد: امروز با شمالي شدن جريانات از ميزان رطوبت هوا كاسته مي‌شود اما از اواسط هفته در بعضي نقاط جنوب و شرق خوزستان شاهد پديده شرجي خواهيم بود.  

سبزه‌زاري بيان كرد: در شبانه‌روز گذشته آبادان با 43 درجه سانتي‌گراد و ايذه با 18 درجه سانتي‌گراد به ترتيب گرمترين و خنك‌ترين نقاط استان خوزستان بودند. تغييرات دماي هواي امروز اهواز نيز بين 28 تا 42 درجه سانتي‌گراد در نوسان خواهد بود.

 


برگشت به تلکس خبرها