تلکس خوزنا : پرداخت اولين قسط پاداش پايان خدمت فرهنگيان با حقوق تيرماه
دوشنبه، 25 تیر 1397 - 18:00     کد خبر: 78963

خبرگزاري ايسنا:وزير آموزش و پرورش در پاسخ به اظهاراتي مبني وجود ۱۰۰هزار نيروي مازاد در آموزش و پرورش گفت: كل نيروي ستادي و اداري ما در كشور ۵۰ هزار نفر است، اين آمار ۱۰۰ هزار نيروي مازاد نمي‌دانم از كجا آمده است؟.

سيدمحمد بطحائي در حاشيه چهاردهمين جشنواره علمي فرهنگي بسيجيان ضمن اعلام اينكه اولين قسط پاداش پايان خدمت فرهنگيان با حقوق تيرماه پرداخت مي‌شود گفت: ۳۶۰۰ ميليارد تومان براي پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان بازنشسته سال۹۶ تخصيص اعتبار شده كه قرار است تا آخر تابستان در سه قسط پرداخت شود.

وي افزود: اكنون ۱۲۰۰ ميليارد تومان آن به عنوان قسط اول تامين شده و با حقوق تير پرداخت مي‌شود.

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به اظهاراتي مبني وجود ۱۰۰هزار نيروي مازاد در آموزش و پرورش گفت: كل نيروي اداري ما در  كشور ۵۰ هزار نفر است، اين آمار ۱۰۰ هزار نيروي مازاد نمي‌دانم از كجا آمده است. كل نيروهاي ستادي و اداري ما ۵۰ هزار نفر است.

وي درباره تاثير ۳۰ درصدي سوابق تحصيلي در كنكور ۹۸ گفت: اين درصد از كنكور سال آينده اعمال خواهد شد و شوراي سنجش، پذيرش اين مصوبه را درنظر گرفته است.

بطحائي درباره گلايه‌هايي كه پيرامون تاثير سوابق تحصيلي مطرح مي‌شود گفت: برخي از اين گلايه‌ها به دليل اين است كه توضيحات كافي درباره تاثير سوابق تحصيلي وجود ندارد.

وزير آموزش و پرورش ادامه داد: تاثير سوابق تحصيلي بر اساس امتحانات نهايي در نظر گرفته مي‌شود و امتحانات نهايي براي همه يكسان است. اكنون تفاوت معني داري در معدل دانش آموزان سراسر كشور مشاهده نمي كنيم. امتحانات نهايي در سطح دانش آموزان متوسط طرح مي‌شود و از اين جهت مشكلي نداريم.

بطحائي ادامه داد: در مناطق محروم با محروميت دو و سه، ضريب محروميتي نسبت به منطقه يك در نظر گرفته مي‌شود تا نابرابري آموزشي پوشش داده شود.

وزير آموزش و پرورش افزود: با اين مصوبه مجلس به سمت حذف كنكور حركت مي كنيم و اعمال سوابق تحصيلي نخستين گام است.

بطحائي در ادامه با بيان اينكه بر اساس نقشه اصلاح نظام اداري به دنبال آن هستيم با چابك سازي هم در ستاد و هم مناطق و استان‌ها نيروهاي اداري را كاهش دهيم كه اين قانون مربوط به همه دستگاه‌هاست نه فقط آموزش و پرورش عنوان كرد: چابك سازي سيستمي به اين معناست كه نيروهاي تخصصي در بخش هاي مختلف بايد به نحوي چيده شوند كه كارها در حد ممكن به سطوح پايينتر تفويض شود.

وي با بيان اينكه ۱۸ هزار نيرو از طريق آزمون سراسري جذب مي‌كنيم و ۲۵هزار مجوز جديد تعهد دبيري از سازمان امور استخدامي گرفته‌ايم گفت: بتدريج نيروي مورد نياز را از دانشگاه‌هاي فرهنگيان و رجايي پذيرش مي‌كنيم. اين مسير مسير اصلي ما براي تامين نيرو است. براي سال آينده و سالهاي بعد از اين طريق نيرو مي‌گيريم و به موازات آن از نيروي حق‌التدريس استفاده مي‌كنيم و پيشنهاد داديم دوره چهارساله به دو دوره دو ساله تبديل شود كه هنوز مطرح و با آن موافقت نشده است.


برگشت به تلکس خبرها