تلکس خوزنا : تصويب بازنگري طرح جامع شهر اهواز
دوشنبه، 25 تیر 1397 - 18:01     کد خبر: 78965

خبرگزاري ايسنا:مدير كل راه و شهرسازي خوزستان از تصويب طرح بازنگري جامع شهر اهواز در شوراي عالي معماري و شهرسازي كشور خبر داد.

عباس پورسلان اظهار كرد: اين طرح در صحن شوراي عالي معماري و  شهرسازي و پس از سال‌ها انتظار و مطالعه و تحقيق بر اين طرح به تصويب رسيد.

وي افزود: در طي ساليان گذشته به ويژه سال گذشته كليه استعلامات از ارگان‌هاي زيربط اخذ و كليه كاربري‌ها در قالب تيپ 12 به روز شد و عمليات برداشت عيني پلاك به پلاك و محله به محله بر اساس نقشه هوايي صورت گرفته است.

پورسلان ادامه داد: اين طرح با حمايت‌هاي ويژه دكتر آخوندي وزير راه و شهرسازي و پيگيري‌هاي مكرر استاندار خوزستان پس از سال‌ها به تصويب رسيد.
 
وي با بيان اين‌كه آخرين بازنگري طرح جامع شهر اهواز به سال 68 بر مي‌گردد، تصريح كرد: اجراي طرح جامع براي فراهم آوردن تسهيلات لازم و تامين نيازهاي مختلف جامعه شهري است و تامين كليه خدمات عمومي براي شهروندان در طرح جامع شهري پيش بيني شده است.

مدير كل راه و شهرسازي خوزستان بيان كرد: طرح جامع شهر اهواز بر اساس چندين سال مطالعه و كار كارشناسي تهيه و تدوين شده است. اين طرح در واقع براي آگاهي از تقاضاهاي شهري در چشم‌انداز آينده تهيه شده است.

پورسلان عنوان كرد: براي تهيه اين طرح روش‌هاي كاملا منطقي، اصولي و كارشناسي شده به كار گرفته شده است و در اين ميان شاخص ترين و بهترين سند براي اجراي طرح‌هاي توسعه شهري، بهره‌گيري از آيتم‌هاي طرح جامع شهري است.

وي گفت: اين طرح در واقع به عنوان راهنما در تصميم‌گيري براي شهر و يا طراحي نقاط مختلف شهر عمل مي‌كند و به نوعي در طرح جامع خط و مشي اصولي و كلي سياست‌هاي شهري تعيين مي‌شود.

مدير كل راه و شهرسازي خوزستان افزود: در يك سال گذشته شش طرح جامع شهرهاي شادگان، بستان، لالي، هفتگل، هنديجان و بهبهان به تصويب رسيده و ابلاغ شده است.

پورسلان بيان كرد: دكتر طباطبايي مدير معماري و شهرسازي اين اداره كل مامور شده كه طرح جامع و تفصيلي 13 شهر استان كه پس از تاييد در شوراي برنامه ريزي استان و طي مراحل قانوني به كميته فني شوراي عالي شهرسازي كشور ارجاع شده است را پيگيري كرده و تصويب آن‌ها را تسريع بخشد.

وي افزود: در جلسه شوراي عالي معماري و شهرسازي كشور كه به رياست دكتر آخوندي برگزار شد استاندار خوزستان، شهردار اهواز، رئيس شوراي شهر هواز نيز حضور داشتند و با تصويب طرح بازنگري، 6 سكونتگاه غيررسمي شهر اهواز از جمله علي آباد، ملاشيه و عين دو به محدوده شهر اهواز اضافه شدند كه همين امر خدمت رساني دستگاه هاي زيربط را به شهروندان اين مناطق تسهيل مي بخشد.
 

برگشت به تلکس خبرها