تلکس خوزنا : آغاز تحويل سكه هاي پيش فروش سه ماهه
سه شنبه، 26 تیر 1397 - 10:23     کد خبر: 78970

خبرگزاري ايرنا:تحويل سكه هاي پيش فروش شده با موعد سه ماهه از امروز (سه شنبه) در شعب بانك ملي شروع شد.

به گزارش از تارنماي بانك ملي ايران، افرادي كه از 26 فروردين ماه سكه بهار آزادي با سررسيد سه ماهه را پيش خريد كرده اند از امروز مي توانند سكه هاي خود را دريافت كنند.
بر اين اساس سكه ها در همان شعبه اي كه عمليات پيش خريد در آن انجام شده، تحويل خواهد شد.
مراجعه كنندگان بايد هنگام حضور در شعبه، كارت ملي به همراه اسناد پيش خريد سكه را به همراه داشته باشند.


طرح پيش فروش سكه كه بانك مركزي از بهمن ماه پارسال در سه مرحله اجرا كرد، در مجموع موجب شد تا هفت ميليون و 600 هزار سكه تا اواسط ارديبهشت ماه پيش فروش شود.
براساس اين طرح بيش از 100 هزار نفر اقدام به پيش خريد سكه كردند كه تاكنون افزون بر 800 هزار سكه آن توزيع شده و قرار است در تير و مردادماه نيز حدود يك ميليون سكه نيز روانه بازار شود. همچنين دارندگان بيش از 20 هزار سكه كه سررسيد آن گذشته است، مراجعه اي براي دريافت سكه هاي خود نداشتند.


به گزارش ايرنا، پس از اجراي برنامه يكسان سازي ارز از سوي دولت از شامگاه بيستم فروردين، بانك مركزي پيش فروش سكه در سررسيدهاي يك ماهه، سه ماهه، 6 ماهه، 9 ماهه، يكساله، 18 ماهه و 2 ساله را كليد زد كه در سه هفته گذشته پيش فروش در سررسيدهاي يك ماهه، سه ماهه و 6 ماهه متوقف شده بود.


پيش فروش سكه تمام در سررسيد يك ماهه يك ميليون و 590 هزار تومان، سه ماهه يك ميليون و 540 هزار تومان، 6 ماهه يك ميليون و 475 هزار تومان، 9 ماهه يك ميليون و 410 هزار تومان و يك ساله يك ميليون و 350 هزار تومان در شعب بانك ملي ايران انجام مي شود؛ قيمت سكه براي سررسيد 18 ماه يك ميليون و 245 هزار تومان و سررسيد 2 ساله يك ميليون و 160 هزار تومان تعيين شده بود.


اكنون با رسيدن زمان عرضه سكه ها، در روزهاي اخير بازار آزاد طلا و سكه در تهران تحت تاثير آن قرار گرفته و كاهش نسبي مواجه شده است به طوري كه ديروز (دوشنبه) در بازار آزاد35 هزار تومان كاهش يافت و به 2 ميليون و 795 هزار تومان رسيد.


برگشت به تلکس خبرها