تلکس خوزنا : گوگل و سازمان ملل همكار شدند
سه شنبه، 26 تیر 1397 - 17:20     کد خبر: 78986

خبرگزاري ايسنا:"گوگل" درحال همكاري با "سازمان ملل متحد"( UN)است تا ميزان تاثيرات فعاليت‌هاي انساني روي اكوسيستم‌هاي جهان را اندازه‌گيري كند.

 به نقل از انگجت، امروز "گوگل" پروژه‌اي را در همكاري با "سازمان ملل متحد"( UN) افتتاح كرد كه در آن اطلاعات دقيقي از كشورها و سازمان‌هاي گوناگون ارائه خواهد شد تا اقدامات و برنامه‌هاي لازم براي پاسخ به تغييرات سريع زيست محيطي صورت گيرد.

هدف از ارائه اين اطلاعات اين است كه بيشتر كشورها با دسترسي آزاد به اين اطلاعات ارزشمند، شاخص زيست محيطي "توسعه پايدار" را رعايت و دنبال كنند.

"اريك سولهيم"( Erik Solheim) سياستمدار و ديپلمات نروژي كه در حال حاضر مدير اجرايي برنامه محيط زيست ملل متحد است، گفت: اگر بتوانيم اين اطلاعات را به درستي به كار گيريم، تنها قادر به حل بزرگترين چالش‌هاي زيست محيطي در زمان خود خواهيم بود.

وي افزود، بخش محيط زيست سازمان ملل از اين موضوع بسيارخوشحال است كه در حال همكاري با گوگلي است، كه برترين ابزار جست‌وجوي آنلاين جهان است.

اين همكاري منجر به پيشرفت و شناسايي مناطقي خواهد شد كه براي انجام اقدامات زيست‌ محيطي لازم در اولويت هستند. درنهايت نيز ما را يك گام به دنياي پايدار نزديك‌تر خواهد كرد.

در راستايي برنامه كوتاه مدت اين پروژه، "گوگل" روي اكوسيستم‌هاي آب شيرين مانند "كوه‌ها،"جنگل‌ها"،"تالاب‌ها"،"رودخانه‌ها" و "درياچه‌ها" تمركز خواهد كرد.

گوگل با استفاده از تعداد زيادي پردازنده، نقشه‌هاي منطقه‌اي از اين اكوسيستم‌ها توليد خواهد كرد. كشورها و سازمان‌هاي گوناگون مي‌توانند از اين تصاوير ماهوراه‌اي استفاده كنند و آمار مربوط به ميزان تغييرات در اين اكوسيستم‌ها را بيابند.

اهداف بلند مدت اين پروژه نيز براي حصول اطمينان از اين موضوع است كه اين مطالب به عنوان يك منبع با دسترسي آزاد، در اختيار كشورها قرار بگيرند.

هم گوگل و هم سازمان ملل متحد اميدوارند كه اين پروژه باعث پيشرفت در اهداف توسعه پايدار گردد.

گفتني است، اين براي اولين بار نيست كه از تصاوير ماهواره‌اي براي بررسي تاثيرات فعاليت‌هاي انساني روي محيط زيست استفاده مي‌شود، ولي اين پروژه يكي از بزرگترين آن‌هاست و همچنين امكان دسترسي آزاد به اين اطلاعات نيز امري بزرگ و مهم تلقي مي‌شود.


برگشت به تلکس خبرها