تلکس خوزنا : روغن گران نمي‌شود
پنجشنبه، 28 تیر 1397 - 23:18     کد خبر: 79030

خبرگزاري تسنيم : بر اساس تصميم ستاد تنظيم بازار، سازمان حمايت هزينه‌هاي واقعي توليد روغن را محاسبه مي‌كند تا بخشي از هزينه‌ها را به منظور عدم افزايش قيمت از سوي دولت تامين شود.

با توجه به افزايش هزينه هاي توليد دولت اجازه افزايش قيمت كالاهاي اساسي و مصرفي مردم را نمي دهند كه در اين ميان برخي از صنايع مانند صنايع روغن و لبني يا قيمت محصولات خود را به صورت غير قانوني بالا برده اند يا اعلام كرده اند در اين شرايط برخي از محصولات را توليد نميكند.

در جلسه اخير ستاد تنظيم بازار تصميم گرفته شده است كه سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليد كنندگان با احصاء هزينه توليد روغن براي جلوگيري از كمبود يا افزايش قيمت اين محصول بخش از هزينه هاي توليد را تامين كند.

بنابراين گزارش ، در نشست اخير كارگروه تنظيم بازار كه به رياست حسن يونس سينكي، دبير اين كارگروه برگزار شد فهرست اوليه اقلامي كه نظارت بر آنها در قالب طرح تشديد مبارزه با احتكار و اختفاي آنها قرار دارد، به اعضاي كارگروه ارائه و مقرر شد ظرف چهل و هشت ساعت بررسي لازم در خصوص اين فهرست توسط اعضا صورت گيرد.

با تصويب اعضاي ستاد تنظيم بازار فهرست اقلامي كه در قالب اين طرح ، مشمول تشديد مبارزه با احتكار و اختفا خواهند شد، مشخص مي شود.

پيش از اين وزير صنعت، معدن و تجارت در حكمي حسن يونس سينكي را به رياست ستاد تشديد مبارزه با احتكار و اختفاي كالاي وارداتي يا توليد شده با مواد اوليه وارداتي با ارز رسمي منصوب كرد.

در اين نشست كه از ساعت 9 صبح تا ساعت دو بعد از ظهر با حضور نمايندگان بخش خصوصي، نمايندگان دستگاه هاي مرتبط در دولت و همچنين اعضاي كارگروه برگزار شد، بررسي لازم در خصوص وضعيت روغن در بازار صورت گرفت.

بر اساس تصميم اتخاذ شده ، اعضاي كارگروه با تاكيد بر اعتقاد دولت مبني بر اقتصادي كردن مبني بر اقتصادي كردن فرآيند توليد از يك سو و حمايت از سفره مردم از سوي ديگر مقرر كردند با هدف پيشگيري از ايجاد كمبود در بازار ، سازمان حمايت هزينه هاي واقعي توليد روغن را محاسبه كند تا بخشي از هزينه ها به منظور عدم افزايش قيمت از سوي دولت تامين شود.

پيش بيني شده است پس از تدوين اين گزارش، ساير پيشنهادات در خصوص وضعيت روغن نيز در صورت لزوم مورد بررسي قرار گيرد.


برگشت به تلکس خبرها