تلکس خوزنا : چگونه مصرف اينترنت همراه گوشي را كاهش دهيم؟
جمعه، 29 تیر 1397 - 09:36     کد خبر: 79034

خبرگزاري ايسنا:از آنجا كه مصرف اينترنت همراه يا ديتاي گوشي هوشمند معمولا براي كاربران موبايل هزينه‌هاي گزاف و سنگيني را ايجاد مي‌كند، اطلاع از اينكه چگونه مصرف اينترنت سيم‌كارت و همراه گوشي هوشمند را كاهش دهيم، مي‌تواند به كاربران در كاهش هزينه‌هايشان كمك به‌سزايي داشته باشد.

به نقل از وب سايت digitaltrends، مطالب اين گزارش مي‌تواند به كاربران گوشي‌هاي هوشمند كمك كند تا بر روي ميزان مصرف اينترنت همراه يا ديتاي گوشي هوشمند خود مديريت بيشتري داشته باشند و از پرداخت هزينه‌هاي اضافي جلوگيري كنند.

۱. كنترل مصرف اينترنت ديتا

كاربران در وهله نخست، بايد برروي ميزان اينترنت همراه گوشي خود مديريت داشته باشند تا هزينه‌هاي گزافي را براي پرداخت‌هاي مجدد و خريداري بسته‌هاي اينترنتي گران قيمت متحمل نشوند.

۲. اعمال محدوديت در مصرف اينترنت ديتا

در تنظيمات گوشي و قسمت مصرف اينترنت ديتا، شما قادر خواهيد بود به منظور عدم تجاوز از مصرف بيش از اندازه ديتا براي اپليكيشن‌هاي خاص و موردنظر خود، محدوديت اعمال كنيد.

۳. چك كردن اپليكيشن‌هاي پرمصرف

يكي از راه‌هايي كه به كاربران كمك مي‌كند هزينه‌هاي خود را براي خريداري بسته‌هاي اينترنتي و اينترنت همراه كاهش دهند، مراجعه به تنظيمات گوشي در قسمت ديتا و اينترنت همراه سيم‌كارت و مشاهده ميزان مصرف اينترنت هر اپليكيشن است. در اين قسمت، تمامي برنامه‌هايي كه با استفاده از اينترنت همراه گوشي آن‌ها را باز كرده‌ايد و ميزان مصرف هر كدام‌شان به ترتيب قابل مشاهده است. درصورتي كه مي‌خواهيد حجم بسته اينترنتي‌تان زودتر از موعد مقرر تمام نشود، بايد به ميزان مصرف اپليكيشن‌هاي مختلف مورد استفاده بيش از پيش توجه كنيد.  

۴. از اينترنت واي فاي استفاده كنيد

هرجايي كه دسترسي به اينترنت بي‌سيم واي فاي (wifi) داشتيد، بجاي استفاده از ديتاي گوشي از واي فاي استفاده كنيد البته در اينجا بايد توجه داشته باشيد كه اتصال به مودم‌هاي اينترنت واي فاي ناشناخته و عمومي هم ممكن است تهديدهاي جدي براي امنيت سايبري گوشي و دستگاه الكترونيكي هوشمند شما ايجاد كنند چراكه ممكن است افراد ناشناخته و هكرها با استفاده از آسيب‌پذيري و حفره‌هاي امنيتي موجود در مودم‌هاي واي فاي، به اطلاعات گوشي شما نفوذ كرده و دسترسي يابند.  

۵. از فيلترشكن استفاده نكنيد

يكي ديگر از عواملي كه ميزان مصرف اينترنت ديتاي گوشي هوشمند را به طور قابل ملاحظه‌اي افزايش مي‌دهد، استفاده از اپليكيشن‌هاي فيلترشكن يا وي پي ان (VPN) است. بنابراين كاربران بايد توجه داشته باشند كه هنگام روشن بودن ديتاي گوشي، تا حد امكان از فيلترشكن استفاده نكنند.

۶. زود به زود ميزان مصرف ديتاي خود را چك كنيد

بسياري از كاربران به منظور جلوگيري از زود تمام شدن بسته‌هاي اينترنتي خود با ارسال كدهاي دستوري (USSD code) به اپراتورهاي سيم‌كارت و اينترنت خود، همواره از ميزان مصرف و حجم باقي مانده اينترنت ديتاي گوشي خود مطلع مي‌شوند و بدين ترتيب، بهتر مي‌توانند مصرف اينترنت همراه خود را مديريت كنند.

۷. با اينترنت ديتاي گوشي دانلود نكنيد

در صورتي كه در محل خانه يا محيط كار خود به اينترنت واي فاي دسترسي داريد، صبر كنيد و پس از اتصال به اينترنت واي فاي برنامه و اپليكيشن‌هاي موردنياز خود را دانلود كنيد. در غير اين صورت، دانلود برنامه‌هاي مختلف مي‌تواند حجم بسيار زيادي از بسته‌هاي حجمي اينترنت همراه شما را از بين ببرد.

۸. به تماشاي آنلاين فيلم نپردازيد

تماشاي آنلاين فيلم، سريال و ويديو در كنار بازي‌هاي آنلاين مي‌تواند به ميزان قابل توجهي از حجم بسته‌هاي اينترنتي شما را بخورد و از بين ببرد. بنابراين بهتر است تماشاي آنلاين فيلم را به زماني كه به اينترنت واي فاي دسترسي داريد، موكول كنيد.


برگشت به تلکس خبرها