تلکس خوزنا : محصولات و توليدات فرهنگي بايد درآمد زا باشد
جمعه، 29 تیر 1397 - 11:10     کد خبر: 79035

خوزنا:

نشست صميمانه ي مدير اداره ارشاد ، مديران ، معاونين و مشاورين انجمن ها ي فرهنگي هنري و مسئولان كانونهاي وابسته در شهرستان شوشتر ، با سردار گيلاني نماينده محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.


به نقل از روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شوشتر، در ابتداي اين نشست كه در محل دفتر نماينده مردم در مجلس برگزار شده بود ، سردار گيلاني ضمن تشكر از حضور هنرمندان شهرستان شوشتر در بياناتي به موضوعات مختلف فرهنگي و هنري و اهميت آن در جامعه پرداخت و گفت : اين جلسات بايد خروجي داشته باشد و موضوعات مطرح شده توسط مدير اداره پيگيري و اين انسجام فرهنگي هنري به خوبي حفظ شود .


سردار گيلاني با اشاره به پتانسيل هاي موجود در شهرستان در زمينه فرهنگي هنري افزود :در استان و شهرستان ظرفيت هاي خوبي را مي توان ديد و به كار بست . از صدا وسيما ي استان براي انعكاس و بازنشر دغدغه هاي هنرمندان و اهالي فرهنگ و هنر و بازتاب توانمندي هاي آنان در زشته هاي مختلف مي توان استفاده كرد همچنين در شهرستان نيز ظرفيت دستگاه ها و ادارات را نبايد ناديده انگاشت و مي بايست انها را براي توسعه فرهنكي هنري به كار بست . بي شك لازمه ي اين مهم ، تشكيل يك ستاد و اتاق فكر است كه اين ظرفيت ها را فعال نمايد .


نماينده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شوراي اسلامي در باب اهميت هنر و توليدات آن افزود : محصولات و توليدات فرهنگي بايد درآمد زا باشد و بايد در راه جذابيت اين توليدات راهكار ارايه داد و آنها را عملياتي ساخت .هنرمند به لحاظ فعاليتهاي هنري كه انجام مي دهد چهره محبوبي در جامعه است .برگزاري مسابقات هنري و برپايي نمايشگاه ميتواند در راه ارايه توليدات فرهنگي هنري و ايجاد انگيزه در شهرستان تاثير گزار باشد .


سردار گيلاني در ادامه با ارايه تعاريفي از والايي هنر و خدادادي بودن اين استعداد گفت : زبان هنر بالاترين زبانهاست و هيچ زباني تاثيرگزار تر از زبان هنر نيست.
ايشان در ادامه با اشاره به روايات و احاديث بيان داشت : متاع هنر در هر دوراني خريدار خواهد داشت .


وي در ادامه افزود :هنر به عنوان يك امر حيات بخش جامعه بشريست كه اگر خوب اجرا شود خيلي ميتواند تاثير گزار باشد و يكي از زيرساخت هاي اساسي حفظ فرهنگ ها در همه ي جوامع هنر است .


سردار گيلاني با اشاره به اهميت پرداخت به زبان فارسي و اهميت هنر در حفظ فرهنگ اذعان كرد :زنده نگه داشتن هنر( شعر) فردوسي و يا همان اثر گرانسگ ايشان ، شاهنامه فردوسي به نوعي زنده نگه داشتن زبان فارسي ست .


سردار گيلاني با تاكيد بر ايجاد وحدت و يكپارچگي اهالي فرهنگ و هنر گفت :بايد دست به دست هم داد خانه هنرمندان را ايجاد نموده تا ميعادگاه هنرمندان و دوستداران فرهنگ و هنر باشد . البته در اين خصوص بايد پيگيري هاي لازم صورت گيرد كه ان شاءالله ما نيز در اين راستا و اين حركت ستودني حمايت خواهيم كرد .


نماينده مردم با ارايه پيشنهاداتي جهت رفع دغدغه هاي اهالي فرهنگ و هنر بيان داشت :جلساتي از اين دست با مدير كل و ديگر مسئولان استاني و همچنين در تهران با وزير ارشاد در دستور كار خواهيم داشت و با پيگيري هاي مدير اداره ارشاد شهرستان شوشتر و رايزني هايي كه صورت خواهم داد اين سلسله جلسات شكل خواهد گرفت .


ايشان با مثبت ارزيابي كردن اين گونه جلسات گفت :قطعا اين جلسه نقطه عطفي در بحث ارتباطات بيشتر با اهالي فرهنگ و هنر خواهد بود و نياز هست به اتفاق اين جمع در بحث شوشتر شناسي گامهاي اساسي برداشته شود تا ظرفيت هاي موجود شهرستان تاريخي باستاني شوشتر را در همه ي ابعاد به جامعه و به ويژه نخبگان بشناسانيم .


نماينده مردم در مجلس در ادامه افزود:در خصوص ثبت و ضبط ۲۴ مقام موسيقي محلي شوشتر نيز با وجود اقداماتي كه صورت گرفته بايد به صورت جامع در ثبت و ضبط و توليد تمامي مقام ها با هدف ماندگار ساختن اين هنر ، كوشش دوچنداني به خرج داد .


لازم به ذكر است در ابتداي اين نشست صميمانه علي بهرامي رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شوشتر با پر اهميت خواندن اين گونه نشست ها از همراهي و همفكري و دغدغه مندي سردار گيلاني در حوزه فرهنگ و هنر قدرداني و گزارشي از اقدامات انجام شده در عرصه ي فرهنگي هنر شهرستان ارايه نمودند . همچنين در اين جلسه مديران و معاونين انجمن ها ، مشاورين و مديران كانونهاي وابسته به انجمن ها ، به ارايه نقطه نظرات خود و عملكرد انجمن مربوطه پرداختند .


در پايان اين جلسه از دو تن از فعالان عرصه ي قرآن تقدير به عمل آمد .

 


برگشت به تلکس خبرها