تلکس خوزنا : باغ هنر اهواز احداث مي‌شود
جمعه، 29 تیر 1397 - 14:15     کد خبر: 79038

خوزنا:

شهردار اهواز در جلسه شوراي اداري شهرداري از ايجاد باغ هنر اهواز خبر داد.

باغ هنر اهواز

به گزارش سايت شهرداري اهواز، در اين جلسه كه با حضور معاونين و مديران شهرداري برگزار شد، منصور كتانباف اذعان كرد: اين مجموعه در جوار پارك ماليات توسط سازمان هاي زيباسازي، پاركها و شهرداري منطقه چهار ايجاد مي شود و در آن آثار ساخته شده در جريان نخستين سمپوزيوم بين المللي مجسمه سازي، به شكل زيبا و شكيل در معرض بازديد علاقمندان قرار خواهد گرفت. ضمن آنكه لازم است طرح توسعه نيز در آنجا پيش بيني شود.

پروژه هاي آماده سرمايه گذاري

شهردار اهواز با اشاره تلاش هاي چند ماهه شهرداري اهواز و سازمان مشاركتها براي جلب مشاركت بخش خصوصي بيان كرد: در رابطه با چند پروژه احداث بيمارستان تخصصي سرطان، شهرك فرهنگي تفريحي هنري، فروشگاه هايپر استار و در ماههاي آينده به مرحله انعقاد قرارداد با سرمايه گذار مي رسيم. لازم است سازمان مشاركتها با جديت اين پروسه را پيگيري كند.

تصويب طرح جامع اهواز

اين مقام مسئول به تصويب طرح جامع شهر اهواز توسط شوراي عالي معماري و شهرسازي كشور اشاره كرد و گفت: تصويب طرح جامع اهواز محصول يك كار جمعي بود. اين طرح از سال 88 به شوراي عالي معماري و شهرسازي كشور، ارائه شده بود. كه تصويب توسط مديران مختلف در مقاطع گوناگون پيگيري شد. اين پيگيري ها از اواخر سال 95 جدي تر شد و در سال گذشته نيز به همت معاونت معماري و شهرسازي شهرداري و اداره راه و شهرسازي تلاش شد تا آخرين تغييرات در آن اعمال شود.

وي ادامه داد: به اين ترتيب اهواز چند هسته اي تعريف و توسعه ي آن نيز متوازن پيش بيني خواهد شد و زمينه براي جبران عقب افتادگي ها فراهم مي شود. پس از ابلاغ اين طرح، بايد به سراغ آماده كردن طرح تفضيلي شهر رفت كه مقدمات آن از قبيل مميزي شهر در حال انجام است. جا دارد از تلاش همه كساني كه در اين جهت تلاش كردند بويژه استاندار خوزستان و نمايندگان اهواز در مجلس شوراي اسلامي تشكر كنم.

تسريع در آغاز به كار سازمان حمل و نقل بار

كتانباف با اشاره به تعيين رييس اين سازمان جديدالتاسيس گفت: اين سازمان  بايد هر چه سريعتر مستقر شود و با ارائه برنامه ماموريت خود را آغاز كند. يكي از وظايف اصلي اين سازمان، ساماندهي و شناسنامه دار كردن همه وسايل نقليه بار از موتور تا كاميون است. همه ي اين وسايل بايد به GPS متصل شود.

تسريع در تكميل پروژه هاي محلي و ناحيه اي

شهردار اهواز با تشكر از اقدام منطقه سه در افتتاح چند پروژه ي محلي و منطقه اي بيان كرد: همه مناطق موظف به ارائه برنامه زمان بندي براي تكميل پروژه هاي در مقياس محله، ناحيه و منطقه و برگزاري يك مراسم افتتاحيه به صورت ساده و به دور از تشريفات هستند. در اين مراسم گزارشي شفاف از فعاليت هاي انجام شده به اطلاع اهالي محل و نيز اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر قرار بگيرد تا اميد و اعتماد در بين شهروندان زنده شود. بايد حداقل هر دو هفته يك برنامه افتتاحيه در سطح يك منطقه داشته باشيم.

سامانه 137

وي با تاكيد بر ضرورت تقويت سامانه 137 اظهار كرد: درخواست هاي مردمي متعدد و زياد است. دقت و كنترل لازم اعمال شود كه ماشين آلات اين سامانه ويژه رسيدگي به درخواست هاي مردمي مربوط به اين سامانه است. استفاده از امكانات سامانه 137 در بخشي ديگر ممنوع است. ساليانه چندين ميليارد تومان  براي فقط ماشين آلات هزينه مي شود.

ضرورت بكارگيري مدير شب

منصور كتانباف با تاكيد بر عملياتي بودن كار شهرداري گفت: بايد مدير شب در سطح ناحيه، منطقه و مركز داشته باشيم. پس از پايان وقت اداري وظيفه مدير شب، وظيفه نظارت و سركشي بر خدمات را در سطح حوزه دارد و موظف به پاسخگويي است و روزانه بايد گزارش روز و شب گذشته را ارائه كند.

ناحيه محوري

شهردار اهواز پس از اهداي چند حكم به مسئولين نواحي و معاونين آنها، يكي از اهداف اجراي طرح ناحيه محوري را توزيع مسئوليت خواند و خاطر نشان كرد: نواحي پيشاني خدمت رساني به مردم هستند. ناحيه يك واحد ستادي نيست بلكه يك تيم اجرايي است كه در سرما و گرما و به صورت شبانه روزي در محدوده ناحيه خود به خدمات رساني به مردم در محدوده وظايف شهرداري مشغول هستند. با توجه به غربال گري صورت گرفته، تلاش شده نفرات برگزيده اي به عنوان مدير و معاون ناحيه منصوب شوند. هر چند اين افراد دوره هاي را در تهران پشت سر گذاردند، اما لازم است با يك ناحيه در يكي از كلانشهرها ارتباط نزديك و تناتنگ داشته باشند.

گفتني است در اين جلسه خدامرادي مدير منطقه هشت و علوي فاضل رييس سازمان فاوا در گزارش هايي، عملكرد و برنامه هاي خود را ارائه كردند و ساير اعضا نيز اقدامات خود را در خصوص مصوبات جلسات قبلي ارائه كردند


برگشت به تلکس خبرها